هاشم ناظمی جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج استان کردستان از مدینه منوره به فردگاه همدان از 14 شهریور ماه آغاز شده و امروز با ورود آخرین کاروان ها به فرودگاه همدان، تمامی کاروان های اعزام شده به شهر و دیار خود بازگشتند.
وی افزود: در مناسک حج امسال و بازگشت حجاج هیچگونه مشکلی برای زائران این استان پیش نیامد و تنها یک مورد فوتی (یک خانم مسن) از حجاج شهرستان بانه در مدینه منوره داشتیم.
مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: اعزام زائران حج تمتع امسال استان کردستان از فرودگاه همدان از 14 مرداد آغاز شد و 14 کاروان متشکل از یک هزار و 925 زائر ظرف مدت یک هفته به سرزمین وحی اعزام شدند.
وی اظهار داشت: کاروان های حجاج استان کردستان امسال متشکل از چهار کاروان از سنندج، 2 کاروان از بانه، یک کاروان از قروه و دهگلان، سه کاروان از مریوان و سروآباد، سه کاروان از سقز و یک کاروان از بیجار بود.
85 هزار حاجی ایرانی در آیین مناسک حج ابراهیمی امسال شرکت کردند و با انجام 315 پرواز توسط 2 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و هواپیمایی سعودی به سرزمین وحی اعزام شدند.
سال گذشته یک هزار و 645 زائر از استان کردستان در قالب 13 کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شدند که از این تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.