افت 360 واحدی شاخص بورس در اولین روز کاری هفته

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل تا ابتدای کانال ۸۵ هزار واحدی پایین آمد و اکثر گروه‌ها از جمله خودروها و فلزات اساسی روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۶۰ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۹ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۸۴ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۷ هزار و ۵۹۵ واحدی پایین رفت.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور پس از ۶۱۰ واحد کاهش تا رقم ۹۲ هزار و ۴۷ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۶۳ و ۷۲۵ واحد کاهش یافتند.

در معاملات امروز سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و ایران خودرو هر یک به ترتیب ۵۹، ۳۹ و ۳۶ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و از طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران و گروه مبنا به ترتیب ۵۶، ۲۹ و ۲۲ واحد تاثیر افزآینده روی شاخص داشتند.

امروز در گروه خودرو شاهد معامله ۱۷۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۱ میلیون تومان بودیم و تعداد معاملات به ۱۵ هزار و ۴۲۹ واحدی رسید. در این گروه در اغلب نمادها قیمت پایانی شاهد افت بود.

در گروه فلزات اساسی نیز قیمت اکثر سهم‌ها رو به کاهش بود. در این گروه ۵۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۹ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۰ هزار و ۳۶ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱۳.۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۹۳۷.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز رقم ۲۵۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات رقم ۴۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید