کارآفرینان در قالب تعاونی‌ها زودتر وارد بازار کار می‌شوند

یک فعال تعاونی‌ می‌گوید: فعالیت در قالب بنگاههای تعاونی علاوه بر کم هزینه بودن، زمینه جذب سریع‌تر کارآفرینان به بازار کار را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا علیخانزاده با تاکید بر ساماندهی کارآفرینان در قالب تشکل‌های تعاونی، اظهار کرد: تاسیس تعاونی یکی از راهکارهای جذب کارآفرینان و دانش آموختگان به بازار کار است و افراد با انجام کار در قالب بنگاههای تعاونی، ضمن آشنایی با محیط کسب و کار، بهتر و سریع‌تر ایده‌های کارآفرینانه خود را به محصول تبدیل می‌کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تسهیل فضای کسب و کار اتاق تعاون افزود: متاسفانه برای ایجاد یک شرکت تعاونی باید ماهها دوندگی کرد در حالی که اگر فعالان اقتصادی بخواهند یک شرکت خصوصی تشکیل دهند بدون محدودیت و در کمترین زمان ممکن امکانپذیر است.

وی در ادامه با انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون خاطرنشان کرد: در حالی که بیش از ۶۰ اتحادیه بزرگ و تخصصی تعاونی در سراسر کشور وجود دارد که می‌توانند به عنوان یک بازوی قوی دولت را در واگذاری‌ها کمک کنند، اما هیچ کدام از واگذاری‌ها به بخش تعاون کشور انجام نشده است.

علیخانزاده خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تاکید قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، بخش تعاون سهمی از واگذاری‌ها نداشته و این امر یک ضعف بزرگ در روند واگذاری‌ها به شمار می‌رود.

به اعتقاد وی عدم واگذاری به بخش تعاون ناشی از ضعف در سیستم اداره شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید