تندیس و لوح امین الضرب به کارآفرینان برتر اهدا شد

مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌ الضرب بنیانگذار اتاق بازرگانی در ایران امروز (یکشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری و برخی از فعالان تجاری و اقتصادی کشور در تالار وحدت برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌ الضرب بنیانگذار اتاق بازرگانی در ایران در سال ۱۲۶۲۲ شمسی امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و برخی از فعالان تجاری و اقتصادی کشور در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم لوح و نشان امین‌ الضرب به اصغر قندچی از فعالان صنعت خودرو در ایران و بنیانگذار شرکت ایران کاوه و پدر کامیون‌سازی اهدا شد.

همچنین لوح و نشان امین‌الضرب به علی رحیمیان فعال و صاحب کسب و کار در بخش‌های مختلف صنعت دام و طیور تعلق گرفت.

در مراسم امروز نشان و لوح امین‌ الضرب به علی حاج سید سلیمانی صادرکننده نمونه و بنیانگذار نیک‌کالا و نشان و لوح امین‌ الضرب به اسدالله عسگراولادی به سابقه ۶ دهه فعالیت در حوزه بازرگانی اهدا شد.

در ادامه این مراسم لوح و نشان امین‌ الضرب به پیش کسوت صنعت سیمان و گچ کشور علاء الدین میرمحمد صادقی و لوح و نشان امین‌ الضرب به محسن خلیلی اعطا شد.

همچنین لوح و نشان امین‌الضرب به بنیان‌گذار صنعت نوشت افزار در ایران و بنیانگذار کارخانه بیک در ایران، علی‌اکبر رفوگران تقدیم شد.

این گزارش می‌افزاید: لوح و نشان امین‌ الضرب به عباس سعیدی نژاد فعال در حوزه دارو و همچنین لوح و نشان امین‌ الضرب به ابراهیم عسگریان به عنوان پیشگام صنعت شیر در کشور تقدیم شد.

مهدی حریری لوح و نشان امین الضرب را در این مراسم به پاس هفت دهه سابقه تجارت و بازرگانی و به عنوان تاجر بزرگ چای در کشور دریافت کرد.

عزیزاله علاءالدین هم لوح و نشان امین‌ الضرب را در اولین مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به پاس هفت دهه فعالیت صنعتی و تجاری دریافت کرد.

در مراسم امروز لوح و نشان امین‌ الضرب به رحمان گلزار بنیانگذار ساختمان‌سازی نوین در ایران و سازنده شهرک اکباتان اهدا شد که البته وی در ایران حضور ندارد.

در بخش دیگری از این مراسم لوح و نشان امین‌ الضرب به اقتصاددانان و محققان حوزه اقتصاد و بازرگانی تعلق گرفت و در این راستا به پاس تحقیق در مورد زندگی کارآفرینان لوح و نشان امین‌ الضرب به علی اصغر سعیدی اهدا شد.

همچنین لوح و نشان امین‌ الضرب به پاس فعالیت علمی در دفاع از بخش خصوصی به موسی غنی‌نژاد و لوح و نشان امین‌ الضرب به پاس فعالیت‌های مطبوعاتی به بنیانگذار روزنامه دنیای اقتصاد، علیرضا بختیاری تعلق گرفت.

بخش سوم اهدا لوح و نشان امین‌ الضرب به کارآفرینان برجسته تعلق گرفت و امیر منصور عطایی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مهندسی زلال ایران این نشان را از آن خود کرد.

براساس این گزارش در این بخش همچنین رضا رضایی پدر قطعه‌سازی خودرو لوح و نشان امین‌ الضرب را دریافت کرد و به پاس عمل به مسئولیت اجتماعی نشان و لوح امین الضرب به عباسی موسوی رهپیما در بخش کارافرینان برجسته تعلق گرفت.

در آخرین بخش از این مراسم تندیس امین الضرب به سه نفر اهدا شد که اولین تندیس به غلامعلی سلیمانی به عنوان کارآفرین برتر ایرانی و بنیانگذار شرکت کاله تعلق گرفت.

همچنین تندیس و لوح امین الضرب به مرتضی سلطانی به عنوان فعال در صنعت ریخته‌گری و به عنوان رکورددار ذخیره سازی غلات و تولید آرد در کشور و کارآفرین برجسته تعلق گرفت. تندیس و لوح امین الضرب به محمد مهدی فنائی پیشگام در صنعت برق ایران تعلق یافت.

غلامعلی سلیمانی در این مراسم گفت: از دولتمردان انتظار داریم شرایطی به وجود آورند که افرادی مثل امین الضرب‌ها استمرار داشته باشند.

وی افزود: ۱۳۳ سال قبل امین الضرب‌ها شروع به کار کردند و لی وجود آنها هم اکنون استمرار ندارد و ما ایجاد زمینه برای استمرار وجود چنین افرادی از دولت خواستاریم.

مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب برای اولین بار در کشور و به همت اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. 

همچنین در این مراسم لوح و نشان امین الضرب به مژده مهدوی از نوادگان حاج امین الضرب (بنیانگذار اتاق بازرگانی در ایران) اهدا شد.

در ادامه این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با سیاست درست در مسیر رشد و توسعه قرار می گیرد گفت: تورم دی ماه ۶.۹ درصد به ثبت رسید که نشان ثبات تورم در کشور است.

اسحاق جهانگیری به کارآفرینان که به مناسبت در صد و سی و سه سالگی اتاق تهران برگزار شد گفت: اتاق بازرگانی به عنوان یکی از مهمترین و قدیمی ترین نهادهای مدنی ایران تاکنون نقش کم نظیری داشته است. در دولت یازدهم افتخار ما این بوده که از بخش خصوصی همواره به عنوان مشاوران امین و صادق در کنار خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که نشان امین الضرب را دریافت کردند را تقریبا از نزدیک می شناسم، افزود: اقتصاد ایران راهی جز این ندارد که بخش خصوصی میدان دار اصلی اقتصاد باشد و اگر این مسیر را خوب فراهم کنیم بخش خصوصی قادر خواهد بود اقدامات بزرگی انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای سال رهبر اعلام کرد که امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، گفت: این یک پیام مهم داشت و بعد از اینکه در مسئولیت جدید قرار گرفتیم با شرایط اقتصادی ایران متوجه شدم که راه اندازی چرخ اقتصاد پرزحمت است.

جهانگیری به تحریم ها، سوءمدیریت ها اشاره کرد و گفت: این مشکلات انگیزه را از فعالان اقتصادی گرفته بود و اقتصاد کشور در دوران سختی قرار داشت.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید بداند فضای اقتصادی با ثبات است و شرایط سرمایه گذاری وجود دارد، افزود: برخی در خصوص آمارهای اقتصادی هم جلسه می گذارند تا اعلام کنند آیا این آمار درست است یا خیر، مگر می توان راجع به شاخص های اقتصادی انتقادی را مطرح کرد زیرا همانطور که می دانید این داده ها با یک فرمول خاصی به نتایجی می رسد بنابراین اینکه این داده ها و نتایج آن را نقد می کنند به نظر می رسد متوجه آن نشده اند.

جهانگیری با تاکید بر آنکه نقد باید بر سیاست ها باشد گفت: ما از ابتدای امسال اعلام کردیم که می خواهیم چرخ تولید را به حرکت درآوریم و صادرات در کشور رشد کند. در همین راستا بسته حمایت از صادرات را نوشتیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بخش نفت معتقدم کار کارستانی را انجام دادیم، افزود: میزان برداشت نفت در این مدت سه برابر شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه از حدود ۲۰ رشته و فعالیت صنعتی ۱۰ تا ۱۲ فعالیت در شش ماهه ابتدای امسال رشد داشته است افزود:  در سال ۹۲ بیش از ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم و حتی در اسفند آن سال ذخیره گندم برخی استان ها به سه روز رسیده بود که من گاهی اوقات نمی توانستم بخوابم. اما الان بیش از یک سال ذخیره گندم داریم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در ده ماهه امسال ۱۰۲ تن کالا از ایران به دیگر کشورها صادر شده است گفت: اقتصاد کشور با سیاست صحیح در مسیر رشد و توسعه قرار می گیرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید