امروز 30 مرداد آخرین مهلت ثبت نام طرح پیش فروش ایران خودرو/ کمبود قطعه، خط تولید 5 محصول را متوقف کرد؟

امروز شنبه 30 مرداد آخرین مهلت ثبت نام طرح پیش فروش ایران خودرو شامل پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک است و این در حالی است که برخی رسانه ها مدعی شدند خط تولید . پژو ۲۰۶ تیپ پنج، سمند سورن، پژو پارس، ۲۰۷ دستی و رانا به دلیل کمبود قطعه متوقف شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس،‌ مهلت ثبت نام در طرح پیش فروش یک ساله پنج محصول ایران خودرو به دلیل تعطیلی روز سه شنبه ۲۶ مردادماه و عدم امکان برگزاری مراسم قرعه کشی، این مراسم به روز یکشنبه ۳۱ مردادماه موکول شده و مهلت ثبت نام در این طرح تا امروز شنبه ۳۰ مردادماه تمدید شد.

گفتنی است؛ در طرح فروش اخیر محصولات ایران خودرو، پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه شده است.

شرایط طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه مرداد ماه

طرح پیش فروش ایران خودرو در حالی ارائه شده است که برخی رسانه ها مدعی شدند موجودی انبار خودروسازان در چند ماه گذشته تغییر بسیار زیادی داشته و در هفت ماهه پایانی سال ۹۹ -یعنی از مرداد تا اسفند ماه- به طور متوسط هر ماه ۱۲.۸ درصد به موجودی انبار خودروسازان اضافه شده است.

اما در اردیبهشت سال جاری رشد فروش این گروه ۲۷ درصد بیشتر از تولید بوده که این به معنی کاهش موجودی انبار انباشته شده در ماههای قبل است. کاهش موجودی انبار خودروسازان در تیرماه شدت گرفته است.

براساس داده‌های اعلام شده این رسانه ها عنوان کردند؛ رشد فروش خودروسازان در تیرماه ۱۵ درصد بیشتر از رشد تولید این صنعت بوده است. کاهش موجودی انبار، قطعه‌سازان را هم درگیر کرده است. بر اساس این گزارش، موجودی انبار قطعه‌سازان در سه ماهه منتهی به تیرماه منفی ۹.۹ بوده است. به عبارتی موجودی انبار خودروسازان و قطعه‌سازان در تیرماه افت ۱۵ درصدی داشته است.

کمبود موجودی در انبار خودروسازان، احتمالا دلیل متوقف شدن تولید برخی از خودروهای داخلی است. هفته گذشته وزارت صمت گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن خط تولید پنج خودروی داخلی متوقف شده است. پژو ۲۰۶ تیپ پنج، سمند سورن، پژو پارس، ۲۰۷ دستی و رانا خودروهایی هستند که خط تولید آنها متوقف شده است. خودروهایی که هم قیمت آنها در بازار رکورد زده و هم پای ثابت طرح‌های پیش‌فروش یک ساله ایران خودرو هستند.

البته ایران خودرو ماجرای توقف خط تولید محصولات خود را نپذیرفته و اعلام کرده دلیل توقف تولید برخی از این خودروها به‌روزرسانی امکانات رفاهی و ایمنی جدید و مورد نظر و خواست مشتریان است و نه چیز دیگری.

اما حالا گزارش‌های مختلف می‌گوید خودروسازان با کمبود قطعه مواجهند و این کمبود قطعه سبب شده که موجودی انبار آنها منفی شود. از طرف دیگر گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است.

دیدگاه تان را بنویسید