در گفت‌وگو با جی پلاس

رییس اتحادیه فروشندگان گوشی همراه: با محدودیت واردات گوشی بالای 300 یورو مخالفیم / اصناف مقصر به هم ریختگی بازار نیست

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و موبایل با انتقاد از اعمال محدودیت واردات گوشی های بالای 300 یورو، گفت: اصناف در جریان نبوده و مقصر به هم ریختگی کنونی نظم بازار موبایل نیست.

لینک کوتاه کپی شد

 

ابراهیم درستی با انتقاد از افزایش قیمت برخی گوشی ها در بازار موبایل در بازار که در پی اعلام محدودیت واردات گوشی های بالای 300 یورو ایجاد شده، به خبرنگار کارودرآمد جی پلاس گفت: ما با هرگونه تصمیم هیجانی که آرامش بازار را به سمت بی ثباتی ببرد به شدت مخالفیم.  از مردم می خواهم با آرامش نسبت به خرید گوشی همراه اقدام نمایند و معتقدم این وضعیت قیمت ها کاذب و ناپایدار است.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف کشور عنوان کرد: از تمام دستگاه های نظارتی و امنیتی که تاکنون نظارت دقیقی بر بازار گوشی موبایل داشتند، می خواهم اکنون نیز جدی تر از گذشته به این ماجرا وارد شده و با کسانی که ممکن است پیشتر از رانت اطلاعاتی ناشی از این تصمیم بهره برده اند برخورد کنند چرا که از نظر ما نظم بازار را برخی واردکنندگان می‌توانند بهم بریزند، نه اصناف و خرده فروشی ها.

رییس اتحادیه موبایل و لوازم جانبی با بیان اینکه هیچ اطلاعی از تصمیم اخیر نداشته و هیچ نماینده ای از اتحادیه در کمیته های مربوط به واردات موبایل وجود ندارد، گفت: در چنین شرایطی که نظم بازار بخاطر تصمیم های اینچنینی بهم می ریزد، اصناف که نماینده ای در کمیته های تصمیم گیر برای واردات گوشی ندارد و در جریان این تصمیم ها نیست، نمی تواند مقصر باشد.

درستی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تمامی گرانفروشان و محتکران برخورد سخت و قاطع صورت بگیرد و از واردکنندگان تلفن همراه خواست تا در تله سوداگران گرفتار نشوند و از وضعیت افرادی که دو سال پیش گرفتار قانون شدند عبرت بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید