ثبت شرکت و ثبت برند چیست؟

در عصر حاضر که با رشد جمعیت و فناوری شاهد رشد فزاینده بازارهای جهانی و روابط پیچیده ی افراد باهم هستیم، لاجرم می بایست تحت سیطره این قوانین،کلیه فعالیت ها و روابط افراد شکلی منسجم تر و قاعده مندی را پیدا کنند تا بتواند روابط پیچیده و بازاری گسترده را تحت کنترل داشته باشند و در میان رقبا توانایی و قابلیت های تجاری و غیر تجاری خود را اجرایی نماید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی‌ پلاس، در هر فعالیت تجاری و غیر تجاری الزامات قانونی وجود دارند تا بر اساس آن شرکت های مختلف شکل گرفته و ادامه حیات داشته باشند. این الزامات قانونی است  که منجر می شود شرکت های مختلف اعم از تجاری و غیر تجاری در آغاز فعالیت خود اقدام به ثبت شرکت نمایند و از این طریق بتوانند فعالیت خود را معرفی و مطرح سازند. در این مطلب قصد داریم با توجه به عنوان، ثبت شرکت و ثبت برند چیست؟ به شرح ثبت شرکت های مختلف  و ثبت برند بپردازیم و در پایان نیز در ارتباط با تأمین مهندس توضیحاتی را بیان نماییم.

ثبت شرکت

یکی از الزامات قانونی که تحت نظارت و حاکمیت دولت وضع شده است، ثبت شرکت می باشد. نخستین بار در سال 1310 بر اساس 12 ماده، قوانین ثبت شرکت ها تنظیم و تصویب شد. طبق ماده 2،3،4 و 6 عدم ثبت شرکت، مجازات قانونی دارد و می بایست صاحبان کسب و کار و سهامداران شرکت ها برای انجام قانونی فعالیت خود اقدام به ثبت شرکت نمایند. در قوانین ثبت شرکت لازم است که هر شرکت ایرانی و خارجی که در خاک ایران تشکیل و فعالیت می کند، نسبت به ثبت شرکت خود با ارائه درخواست ثبت شرکت به مراجع ثبتی اقدام نماید؛ در غیر اینصورت فعالیت شرکت قانونی شمرده نمی شود و این فعالیت غیر رسمی بعد از مجازات ها و جرائم نقدی محکوم به انحلال خواهند شد. این ثبت شرکت است که به یک فعالیت جنبه رسمی و قانونی می بخشد؛ لذا برای شروع هر نوع فعالیتی، اولین قدم ثبت شرکت می باشد.

ثبت انواع شرکت ها

امروزه ثبت انواع شرکت ها، در اداره ثبت شرکت ها انجام می گیرد که این اداره نیز تحت نظارت و بازرسی های سازمان ثبت اسناد کل کشور می باشد. متقاضیان ثبت شرکت لازم است ابتدا آشنایی مختصری با شرکت ها و ثبت انواع شرکت ها داشته باشند و همچنین اطلاعاتی را از نحوه ثبت، مدارک و فرایند ثبتی بدست آورند. مشاوران نیک پارس جزو بهترین و متخصص ترین کارشناسان در زمینه ثبت شرکت ها هستند، که می توانند در روند ثبت شرکت به عنوان مجری امور ثبتی و مشاور در این امر راهنمای متقاضیان گرامی باشند.

به طور کلی وقتی معنی شراکت و مشارکت یا همدستی در فعالیت یا حرفه ای بیان می شود، معنای ثبت شرکت ها قوت می گیرد.ثبت شرکت ها به معنای ثبت یک مشارکت و همدستی در حرفه و فعالیتی که برای رسمی نمودن آن می بایست به ثبت قانونی برسد. ثبت شرکت ها به صورت تجاری و غیر تجاری  بر اساس چارچوب و موضوع فعالیت های شرکت انجام می شود. ثبت شرکت های تجاری اعم از،شرکت های سهامی،شرکت های مختلط،شرکت های با مسئولیت محدود،شرکت های تضامنی،شرکت های غیر سهامی،شرکت های نسبی و شرکت های تعاونی تولید و مصرف هستند، که درادامه دو نمونه ثبت شرکت، سهامی خاص و مسئولیت محدود به اختصار بیان  می گردد.

ثبت شرکت سهامی خاص:

تعداد افراد شرکت سهامی خاص 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس

میزان سهم و سمت هر فرد مشخص است

نام شرکت سهامی خاص در هنگام ثبت شرکت قید شود

نسبت فامیلی سهامداران و بازرسین نباید وجود داشته باشد

35% از میزان سرمایه اولیه در حساب شرکت بلوکه شود

حداقل سرمایه اولیه 100 هزارتومان است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

سرمایه به صورت سهام یا قطعات سهم تقسیم می شود

میزان سهم و سمت هر فرد مشخص است

نام شرکت با مسئولیت محدود در هنگام ثبت شرکت قید شود

نسبت فامیلی سهامداران و بازرسین نباید وجود داشته باشد

کل سرمایه اولیه تحویل مدیر عامل شرکت می شود.

حداقل سرمایه اولیه یک میلیون ریال است.

 

ثبت برند

ثبت برند همان ثبت علائم تجاری یک شرکت است که به عنوان یک نشان متشکل از عدد، نقش،تصویر، لفاف،حرف، مهر و غیره می باشد. هر شرکتی برای اینکه محصول یا خدمات خود را معرفی نماید و از سایر محصولات و خدمات شرکت های دیگر متمایز سازد، نیازمند ثبت برند است. می توان اذعان کرد، اولین قدم بعد از ثبت شرکت، ثبت برند می باشد.. حق استفاده برند در مالکیت شرکت یا شخصی است که آن را در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشد.

تأمین مهندس

تأمین مهندس برای شرکت ها به ویژه شرکت های مشاور و پیمانکار امری مهم و اساسی است. شرکت های برای تأمین مهندس نیاز به پایه های مختلف مهندسین با توجه به فعالیت و نیاز شرکت خود دارند. تأمین مهندس می تواند در 4 بخش کلی صورت بگیرد. تآمین مهندس بی رتبه، تأمین مهندس رتبه دار، تأمین مهندس با سابقه 3 سال و تأمین مهندس با سابقه 7 سال؛ بنابراین شرکت ها برای اینکه وضعیت کلی شرکت خود را به رقبا اثبات کنند، نیازمند تأمین نیرو می باشند تا از این طریق بتوانند امتیاز لازم جهت اخذ رتبه را دریافت نموده و موفق به رتبه بندی بالاتر شوند.

ثبت شرکت  و ثبت برند با نیک پارس

ثبت شرکت و ثبت برند با نیک پارس همراه با مجموعه خدماتی متمایز در خدمت هموطنان عزیز می باشد تا بتوانند به بهترین نحوه جوابگوی سوالات و نیازهای آنها باشند. خدماتی در زمینه ها مختلف که عبارتند از:

ثبت انواع شرکت ها

ثبت شرکت با مالکیت معنوی و صنعتی

ثبت برند و ثبت علائم تجاری شرکت های مختلف

ثبت اختراع و طرح صنعتی

ثبت تغییرات شرکت

ثبت شرکت آنلاین

ثبت برند آنلاین

و غیره

نیک پارس با در اختیار داشتن وکلا و کارشناسان با تجربه با 20 خط ویژه مشاورین متخصص به شماره تماس 02122881235 آماده ارائه خدماتی ممتاز به شرکت ها و موسسات تجاری و غیر تجاری در زمینه های مختلف می باشد.

نیک پارس مفتخر است که با ارائه ایده های کاربردی، پرسنلی کارآمد، راهبردهای کلیدی در امور ثبتی و حقوقی و همچنین سالها مطالعه و تحقیق در موضوعات مختلف مرتبط با ثبت شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی طی سالهای متمادی موفق به ارائه خدماتی ارزنده و کارنامه ای درخشان شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید