به گزارش ایرنا، حسین تاجیک عصر شنبه در بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان های کوهرنگ، فارسان و کیار در چهارمحال و بختیاری افزود: سرمایه گذاری برای مرمت بناهای تاریخی، تولید و فروش صنایع دستی و رونق گردشگری از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی تصریح کرد: در این راستا تسهیلات ارزان قیمت روستایی و شهری به سرمایه گذاران ارائه می شود.
تاجیک یادآور شد: به همین منظور مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها طرح ها و برنامه های مشخصی برای بهره مندی سرمایه گذاران از این تسهیلات با هدف رونق در گردشگری نقاط مختلف کشور تهیه و تدوین می کنند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گردشگری جزو سه صنعت مهم پول ساز دنیا محسوب می شود.
علی کاظمی باباحیدری اظهار داشت: در دوران نه چندان دور گردشگری به عنوان سرگرمی و تفریحی مورد توجه بود که امروزه به یک صنعت قوی در کنار مشاغل دیگر تبدیل شده است.
وی افزود: بسیاری از رهای پیشرفته جهان از صنعت گردشگری به عنوان پایه اولیه بودجه کشورشان بهره گیری می کنند.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: به همین منظور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند در صنعت گردشگری برنامه ریزی های دقیق و موفقی داشته باشد.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری منطقه ای با آب و هوای چهار فصل، ارتفاع بالا از سطح دریا و راه های ارتباطی مناسب است که نعمت های خدادادی فراوان هنوز به خوبی در سطح ملی معرفی نشده و برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها به میزبانی شهرکرد می تواند در معرفی بهتر این استان تاثیر داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف تاریخی، طبیعی و گردشگری استان جزو اولویت های توسعه ای این استان است.
بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: اداره کل برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران مرتبط با این اداره کل به ویژه در بخش گردشگری هیچ محدودیتی ندارد.
وی افزود: مسئولان میراث فرهنگی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی متقاضی سرمایه گذاری در بخش های مختلف مرتبط با فعالیت این اداره کل با آغوش باز استقبال می کنند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
کشور در سفر یک روزه به چهارمحال و بختیاری از جاذبه های گردشگری شهرستان های کوهرنگ، فارسان و کیار شامل آبشارهای شیخ علیخان و تونل یک کوهرنگ، چشمه دیمه، اقامتگاه بوم گردی باباحیدر، چشمه قلعه، آبشار پیرغار، مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ قلعه جونقان، قلعه شلمزار، دریاچه شلمزار و مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ قلعه دزک دیدن کرد.
چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری و 4700 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد 680 اثر ثبت ملی است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.