به گزارش ایرنا رضا حسینی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: افزایش تبادلات فرهنگی از دیگر نتایج ارزشمند رونق صنعت گردشگری است.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری از جایگاه والایی از دیدگاه ادیان مختلف برخوردار است، اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری نیازمند تامین زیرساخت های لازم و تحول در نگرش و رفتار اقشار مختلف مردمی است.
وی با اشاره به اینکه رفتار و برخورد تمامی کارگزاران دخیل در صنعت گردشگری از راننده تاکسی گرفته تا پلیس باید شایسته باشد، اضافه کرد: این صنعت تنها در سایه برنامه ریزی های سیستماتیک توسعه می یابد.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصت مناسب برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان خواند و گفت: آذربایجان غربی از ظرفیت های بی بدیل تاریخی، طبیعی و تنوع قومی جهت توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
حسینی با تکید بر اینکه این استان باید در تمامی حوزه های مرتبط با گردشگری همانند بوم گردی توسعه یابد، افزود: سرمایه گذاران استان مورد حمایت قرار می گیرند و امکانات لازم در اختیار آنان گذاشته می شود.
وی اظهار داشت: آذربایجان غربی باید در سه سال آینده جزو پنج استان برتر در حوزه کسب و کار باشد و برای تحقق آن برنامه ریزی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم گفت: آذربایجان غربی با داشتن بیش از یکهزار و 600 اثر ثبت شده ملی، ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.
جلیل جباری ادامه داد: به زودی سفیران و فعالان بخش گردشگری استان آموزش های لازم را پشت سر می گذارند تا زمینه برای توسعه این صنعت بیش از پیش فراهم شود.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی با حضور هنرمندان، مسوولان و فعالان حوزه گردشگری در محل نمایشگاه های دایمی ارومیه (پارک جنگلی) افتتاح شد؛ این جشنواره تا دوم شهریور سال جاری ادامه می یابد و از ساعت 17 تا 22 آماده پذیرش علاقه مندان است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.