به گزارش ایرنا جلیل جباری روز شنبه در جلسه مشترک میراث فرهنگی و گردشگری با صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی افزود: در این راستا افراد توانمند در صنایع دستی و گردشگری را برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرده و بر عملکرد آنان نیز پس از اخذ تسهیلات نظارت کنیم.
وی هنرمندان حوزه صنایع دستی را افرادی پرتلاش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در بخش صنایع دستی تعداد درخواست و و حجم تسهیلات پایین است و در صورت همکاری صندوق کارآفرینی امید، شاهد رونق این صنعت خواهیم بود.
جباری تشکیل شرکت های تعاونی در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با تشکیل شرکت های تعاونی می توان ضمن حمایت از هنرمندان صنایع دستی نسبت به راه اندازی بازارچه های فروش اقدام و از این طریق برای محصولات صنایع دستی بازاریابی کرد.
وی ادامه داد: ما آماده هستیم تا در روستاهای هدف گردشگری یا در کنار اماکن تاریخی بازارچه های صنایع دستی را حتی با سازه های سبک ایجاد کنیم تا هنرمندان بتوانند اقدام به فروش محصولات خود کنند.
جباری با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری، افزود: برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مرداد سال جاری در ارومیه برگزاری می شود و این نمایشگاه بهترین فرصت برای هنرمندان صنایع دستی استان می باشد تا بتوانند در کنار هنرمندان دیگر استان ها بازاریابی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: برای انجام همکاری های آینده باید تفاهم نامه ای با مضامین حمایت از سرمایه گذاران گردشگری و هنرمندان صنایع دستی تهیه شود تا بر اساس آن بتوانیم سرمایه گذاران بخش گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی را مورد حمایت قرار دهیم.
مدیرصندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی نیز گفت: میراث فرهنگی و صندوق کار آفرینی امید می توانند به عنوان 2 بازوی مشترک برای اشتغال زایی در این زمینه عمل کنند.
علیرضا آخوندزاده افزود: هدف اصلی ما اشتغال زایی در مناطق روستایی بوده و از طرح های روستایی که منجر به اشتغال زایی شود، استقبال می کنیم.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به صورت مستقیم به هنرمندان صنایع دستی کمک آنچنانی به آنان نخواهد کرد اما آماده ایم برای ایجاد بازارچه های فروش محصولات صنایع دستی هرگونه اقدام یا مشارکتی را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ما از هرگونه طرحی که منجر به اشتغال زایی شود، حمایت می کنیم و بدون تردید طرح های گردشگری در اولویت ما خواهد بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از ظرفیت های بی بدیل گردشگری برخوردار است و توجه ویژه به این بخش نه تنها این صنعت را متحول خواهد کرد، بلکه اقتصاد استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.