محمد امین کاویانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طبقات بالاتر در مواردی که امکان نزدیک شدن به محل آتش سوزی باشد از راه پله اصلی برای رفتن به طبقات بالا استفاده می شود، درغیر اینصورت در روند خروج افراد داخل ساختمان با مشکل مواجه می شویم.
کاویانی تصریح کرد: این درحالی است که روند ساخت و سازها در شهرکرد به سمت ساختمان های بلند مرتبه پیش رفته به طوری که اینک ساختمان بالای 7 طبقه نیز در این شهر وجود دارد.
این کارشناس سازمان آتش نشانی، شهرک منظریه را به دلیل نداشتن مجوز پایان کار حجم بالایی از ساختمان ها و عدم بررسی های لازم از سوی سازمان آتش نشانی، حادثه آفرین و از نظر آتش سوزی آسیب پذیر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه صدور مجوز پایان کار شهرداری منوط به تایید سازمان آتش نشانی است، تاکید کرد: اداره راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر این شهرک را تحویل شهرداری دهد تا این نهاد، ساختمان ها را برای بررسی رعایت موارد ایمنی به سازمان آتش نشانی معرفی کند.
کاویانی همچنین کمبود نیروی عملیاتی را از دیگر مشکلات این سازمان برشمرد و افزود: با توجه به گستردگی شهر، تعداد ایستگاه ها و چارت سازمانی علاوه بر 50 نیروی عملیاتی فعلی به حدود 80 نیروی دیگر نیاز دارد.
وی همکاری ستاد بحران و استانداری برای تسریع در روند تامین تجهیزات مورد نیاز این سازمان بخصوص خودروی نردبان دار را ضروری دانست.
به گزارش ایرنا، هم اینک پنج ایستگاه آتش نشانی در شهرکرد درحال خدمات رسانی در منطقه چالشتر، مهدیه، منظریه و میرآباد شهرکرد است.
همچنین این سازمان در صورت بروز حوادث گسترده در صورت کمبود نیرو و تجهیزات محلی به دستور شهردار و فرماندار هر منطقه نیروهای عملیاتی به شهرستان ها اعزام می کند.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.