سید رحیم معین السادات روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون رشته بیلیارد ایران در رنکینگ جهانی دارای مقام است و این جایگاه نوید بخش روزهای روشنی در این رشته برای جوانان است.
وی گفت:یکی از مشکلات پیش روی رشته ورزشی، افزایش نرخ ارز است که باعث می شود ورود تجهیزات مورد نیاز بیلیارد به سختی انجام شود.
معین السادات افزود: میزها و توپ های این رشته ورزشی وارداتی است و توسعه آن نیازمند واردات تجهیزات است که این کار را برای ورزشکاران مشکل می کند.
این قهرمان بیلیارد ایران گفت: استعدادهای خوبی در این رشته در کشور وجود دارد اما برای پرورش استعدادها باید امکانات لازم فراهم شود.
وی که دارای دکترای رشته معدن است، افزود: ادامه تحصیل در کنار ورزش لذت بخش است و باید به فکر المپیک 2024پاریس و کسب سهمیه رشته بیلیارد در این رشته بود.
به گزارش ایرنا، رشته ورزشی ناین بال یا 9 توپ (NINE BALL) با 9 توپ بر روی یک میز برگزار می شود که شماره توپ ها از یک تا 9 و کیوبال (توپ سفید) است.
هر بازیکن باید اول به توپی که پایین ترین شماره را در روی میز دارد ضربه بزند و پس از ضربه اول به پایین ترین شماره چنانچه توپ دیگری نیز وارد پاکت شود مورد قبول است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.