به گزارش ایرنا، سید عبدی افتخاری روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات اسکی چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود:در گذشته این رشته در برخی از استانها به صورت خانوادگی دنبال شد و بیشتر ورزشکاران این رشته را اهالی مناطق کنار پیست ها تشکیل می دادند و دیگران در این ورزش سهیم نبودند.
به گفته وی،این ساختار سنتی و بسته باعث می شد که رشته اسکی به توفیق مورد نظر در سطح بین المللی دست نیابد.
وی گفت: اکنون فدراسیون اسکی این ساختار را شکسته است و
در پیست دیزین و شمشک و حتی اردبیل زمینه فراگیر شدن این رشته ورزشی را فراهم کرده است.
افتخاری با بیان اینکه خودش از زاگرس نشینان است تاکید کرد: ظرفیت استانهای زاگرس نشین در رشته اسکی بالاست و قهرمانان این رشته ورزشی می توانند،مدال های اسکی را در دست پایتخت نشین ها خارج کنند و خود بر سکوهای قهرمانی تکیه بزنند.
رییس فدراسیون اسکی کمبود بارش ها از جمله مشکلات این رشته عنوان کرد و گفت: بی بارشی نباید باعث تعطیلی و کم کاریی هیات ها شود.
افتخاری یکی از مهمترین برنامه های این فدراسیون را استعدادیابی عنوان کرد و گفت: در استانهای مختلف کشور این طرح در حال اجراست و استانها برای بهره گیری از استعدادهای اسکی باید سراغ دانش آموزان بروند.
به گفته وی، زمان رشته ورزشی اسکی در ایران تنها 4 ماه است و در این 4 ماه باید ورزشکاران خود را برای مسابقات اسیایی ، المپیک و جهانی آماده کنند از این رو باید هیات های استانی تمام تلاش خود را معطوف به 4 ماهه بارش برف در کشور کنند.
وی تسطیح و آماده سازی پیست های اسکی را در استانها ضروری دانست و گفت: این تسطیح زمین پیست ها باید از سوی هیات های استانی دنبال شود.
افتخاری جایگاه هیات اسکی چهارمحال و بختیاری را مناسبت ندانست و خواستار تغییر در اعضا این هیات شد و گفت: نیروی جوان از سوی رئیس هیات اسکی به بدنه این رشته اضافه شود.
وی ایجاد پیست اسکی مصنوعی در کشور را در شرایط کنونی قابل قبول ندانست و گفت: فقط هزینه برق مصرفی برای این پیست ها ماهانه بین 800میلیون تا 1.2میلیارد ریال است و کسی حاضر به این هزینه کردها نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انتقاد به وضع موجود رشته اسکی در استان وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد.
حمید کریمی اظهار داشت: این استان ظرفیت و پتانسیل خوبی در رشته اسکی دارد اما متاسفانه هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است.
رئیس هیات اسکی چهارمحال و بختیاری بزرگترین مشکل این رشته ورزشی در استان را بی بارشی و کمبود شدید برف در منطقه عنوان کرد.
صفر فرامرزی اظهار داشت: پیست کوهرنگ و بارده دو پیست خوب این استان است اما به دلیل کمبود بارشها این پیست ها دو سه سال اخیر تعطیل شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست عملکرد یکساله اخیر رشته ورزشی اسکی چهارمحال و بختیاری مورد ارزیابی قرار گرفت.
در گذشته روزانه 5 هزار نفر در زمستان از پیست های اسکی چهارمحال و بختیاری استفاده می کردند که به دلیل خشکسالی این پیست ها تعطیل شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.