به گزارش ایرنا، پرداخت نشدن حق بیمه و تعلل در پرداخت حقوق و دستمزد و بلاتکلیفی کارگران برای ادامه و یا عدم فعالیت خطوط تولید از مطالبات کارگران این شرکت تولیدی است.
این سومین تجمع صنفی کارگران در خرداد و تیرماه سال جاری است که نسبت به حقوق معوق شان برگزار می کنند.
یکی از کارگران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 91 پرداخت دستمزد در این شرکت با تاخیر و مشکلاتی مواجه بوده است.
یدالله امیرخانی با بیان اینکه شرکت فلات کوهرنگ فعالیت خود را با 300 کارگر آغاز کرد، افزود: در طرح تعدیل نیرو این تعداد به 47 نفر رسیده اما در پرداخت حقوق آنان نیز تعلل می شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه خطوط تولید این شرکت فعال نیست، اما نیروها هر روز سرکار حاضر شده و مدیرعامل حاضر به تعیین تکلیف آنان نیست.
امیرخانی افزود: در صورت اعلام عدم نیاز از سوی شرکت، بهره مندی از بیمه بیکاری برای کارگران امکان پذیر خواهد بود.
یکی دیگر از کارگران با بیان بدهی حدود یکهزار و 580 میلیارد ریالی این شرکت به بانک سرمایه ( به دلیل دریافت تسهیلات) اظهار داشت: بدهی به شرکت های خدمات رسان نظیر برق و سازمان تامین اجتماعی بر مشکلات مالی این واحد تولیدی افزوده است.
علی اکبر کمال الدینی ادامه داد: شرکت فلات کوهرنگ تاکنون سه مرتبه برای فروش به بانک ملی به مزایده گذاشته شده اما از فروش آن خودداری شده است.
به گفته وی تجمع کارگران صرفا صنفی و برای دریافت حقوق معوق و تعیین تکلیف برگزار می شود.
وی در خاتمه از مسئولان استان خواست، نسبت به رفع مشکل آنان چاره اندیشی شود.
در همین حال تلاش خبرنگار ایرنا برای بیان جزییات این تجمع و پاسخگویی مسئولان دست اندرکار به مطالبات کارگران این شرکت بی نتیجه ماند.
شرکت تولیدی فلات کوهرنگ فعالیت خود را از سال 1372 در شهرکرد آغاز کرد، این شرکت در زمینه تولید پنیر، شیر، خامه و ماست فعالیت دارد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.