به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر شامگاه سه شنبه در کارگروه آموزش و پژوهش چهارمحال و بختیاری افزود: توجه به مهارت افزایی، انطباق رشته های تحصیلی با شرایط کشور، حمایت از بخش خصوصی و صرفه جویی همه جانبه از دیگر سیاست های این وزارتخانه است.
وی با بیان اینکه بدنبال مدیریت منطقه ای مراکز آموزشی هستیم، گفت: با اجرای این برنامه، امور مراکز آموزشی متناسب با ظرفیت های هریک از مناطق پیگیری می شود.
شریعتی نیاسر با اشاره به حمایت وزارت علوم از رشته های فنی حرفه ای تصریح کرد: این وزارتخانه بیشترین مجوزهای رشته محل را به فنی حرفه ای اختصاص داده است.
حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر توزیع منطقه ای رشته های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: نباید همه رشته ها در تهران متمرکز باشد، زیرا تهران فقط مرکز ایران است نه همه ایران، از همین رو باید به ظرفیت سایر مناطق کشور هم توجه داشت.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی نیز در این نشست اظهار داشت: ماموریت این نهاد ارتقای خدمات متناسب با کرامت دانشجویان است و در سالهای اخیر اقدامات بیشماری در این حوزه انجام گرفته است.
ذوالفقار یزدانمهر از رشد 25 تا 500 درصدی وام های دانشجویی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: 21 نوع وام به دانشجویان ارائه شده و نرخ وام را توانسته ایم، افزایش دهیم.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای در رابطه با حمایت از کارگاه های مهارت محور در دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: این برنامه در 30 مرکز دانشگاهی بزودی اجرا می شود.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بررسی و دسته بندی مشکلات آموزشی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری به مدت 2 روز در شهرکرد حضور دارند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.