به گزارش ایرنا، سردار سید ضیاءالدین حزنی روز سه شنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله داران چهارمحال و بختیاری افزود: در استان هایی نظیر اصفهان و چهارمحال و بختیاری در صورتی که شرایط فراهم باشد، قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه اقدام به تجمیع تمامی خدمات عشایری در قالب دهستان های عشایری می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه زیرساخت ها در مناطق عشایری ناکافی است، تصریح کرد: با وجودی که عشایر بهترین قشر جامعه ایرانی به شمار می روند اما از ساده ترین خدمات و امکانات زیر ساختی محرومند.
حزنی بیان کرد: در شورای برنامه ریزی و جلسات تصمیم سازی، مشکلات و نیازهای عشایر به عنوان اولویت های استان مطرح و برای حل آن سیاست گذاری می شود.
وی، حل مشکل بیمه عشایر و دامداران، آموزش دانش آموزان در روستاهای دور افتاده و مناطق عشایری، ارتقای سطح بهداشتی دام مناطق و افزایش منابع بانکی برای تخصیص تسهیلات به عشایر را از دیگر مواردی دانست که نیازمند بررسی و ارائه راهکار توسط مسئولان است.
حزنی بیان کرد: ارتباط عشایر با دستگاه خدمات رسان به این قشر نظیر جهادکشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی و امور عشایری باید پیش از گذشته فراهم و عدالت در توزیع خدمات نیز رعایت شود.
به گزارش ایرنا، در این همایش از 400 شبان و گله دار استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.