نورالله محمودی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارکرد: در سالهای گذشته 30 چشمه دائمی در بهار و تابستان آب شرب عشایر و دام ها را در این شهرستان اردل تامین می کرد که امسال با کم آبی و یا بی آبی مواجه شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به کاهش 60 درصدی بارندگی در سال زراعی جاری، نیمی از روان آبهای مراتع و مناطق ییلاقی کاهش یافته و یا خشک شده است.
رئیس امور عشایر اردل از شروع آبرسانی روزانه 140 هزار لیتر آب شرب به مناطق عشایر نشین بخش میانکوه و مرکزی شهرستان خبر داد و گفت: این روند آبرسانی تا زمان کوچ یاییزی عشایر ادامه خواهد داشت.
وی، تعداد دام سبک عشایر کوچرو مستقر درمراتع ییلاقی شهرستان اردل را بیش از 150 هزار راس شمرد و اظهارکرد:برای تامین آب شرب عشایر منطقه روزانه نیاز به آبرسانی سیار220 هزار لیتر است.
رئیس امور عشایر اردل، کمبود تانکر آبرسان به عشایر را از عمده مشکلات عشایری عنوان کرد و گفت:هم اکنون با مشارکت بخش خصوصی و اختصاص دو میلیار ریال اعتبار دولتی، کار آبرسانی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با 124هزار نفر جمعیت عشایر نشین کشور به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور محسوب می شود.
شهرستان اردل در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.