به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه شهرکرد، ضمن قدردانی از مواضع صریح دکتر حسن روحانی افزود: وضعیت کنونی کشور نیازمند این روحیه انقلابی است.
وی گفت: بهبود وضعیت نابسامان اقتصادی کشور نیازمند همت، برخورد و روحیه انقلابی دولتمردان است.
نکونام در ادامه با اشاره به اینکه نابسامانی و تورم روز افزون مردم و بازاریان را سردرگم کرده است، افزود: وضعیت اقتصادی کنونی در شان این مملکت نیست و دولت باید با روحیه انقلابی هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای بازگرداندن آرامش به بازار بکار گیرند.
وی همچنین از مجلس و قوه قضاییه خواست تا دولت را در این وضعیت کمک کنند.
حجت الاسلام نکونام با قرائتی از آیات قرآن، کسبه و بازاریان را از احتکار نهی کرد و افزود: در شرایط کنونی نگهداری کالا و عدم عرضه کالاهای مورد نیاز مردم برای کسب سود بیشتر، نمونه بارز ظلم به ملت و آب به آسیاب دشمن ریختن است.
وی در ادامه به روز مالیات و اهمیت این شاخص اقتصادی بر درآمدهای عمومی اشاره کرد و خواستار زمینه سازی برای اعتماد و ایجاد اشتیاق در مردم برای پرداخت مالیات ها شد.
حجت الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به سالروز حمله نیروهای رضاشاهی به مسجد گوهرشاد در سال 1314 در اعتراض طلاب به کشف حجاب افزود: حجاب و حیا امری فطری و از ضروریات جامعه اسلامی و فریضه ای واجب بر همگان بخصوص زنان مسلمان است.
وی همچنین فرزندآوری را از دیگر ضروریات حال حاضر جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به روند پیر شدن جمعیت کشور، ممانعت از فرزندآوری در آینده به کشور آسیب وارد می کند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مستکبرین برای کاهش جمعیت مسلمانان برنامه ریزی کرده اند تا این جوامع را به زیر سلطه خود درآوردند.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.