به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه به همراه نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در نشستی با معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو و مدیران وزارت نیرو به منظور بررسی کم و کیف مصارف منابع آب تاکید کرد: به منظور کنترل و نظارت مصرف تعدادی از بندها جمع آوری شده و با برداشت های غیرمجاز برخورد لازم صورت گرفته است.
وی افزود: وضعیت آب به قدری حساس شده است که باید با تمام توان علمی و تجربی برای رفع این مشکل تلاش کرد.
عباسی تصریح کرد: در صورت مدیریت نشدن مصرف و برداشت های بی رویه و آسیب دیدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، تامین آب برای آشامیدن مردم و کشاورزی در آینده بسیار چالش برانگیز خواهد بود.
وی همچنین در نشست جداگانه با مشاور معاون اجرایی رئیس جمهوری و مسئول پیگیری مصوبات سفر دولت درخصوص بررسی و پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برخی از طرح های سفر رئیس جمهوری به استان تامین اعتبار و روند اجرایی آن‌ها آغاز شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: البته برخی از طرح ها باقی‌مانده که بعضی آن ها نیازمند سرمایه گذاری است.
وی گفت: نخستین طرح مهم مصوب چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان راه آهن اصفهان به شهرکرد و اهواز است.
عباسی تاکید کرد: هم اینک بخشی از این طرح ملی در حال انجام است ولی برای تکمیل آن مشکلاتی وجود دارد که با وجود مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: طرح انتقال آب بن به بروجن از دیگر مصوبات سفر دکتر روحانی به چهارمحال و بختیاری بود که به از نظر اعتباری توجه ویژه ای برای آن لحاظ شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: انتظار است وزارت نیرو اقدامات لازم درخصوص این پروژه ملی را سریع تر انجام دهد.
وی یادآور شد: طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه و در شورای برنامه ریزی استان تصویب و به دبیرخانه ارسال شده است اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده و این در حالی است که ایجاد رشته گردشگری در دانشگاه شهرکرد، پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح های صنایع دستی و گردشگری و توسعه و اشتغال در بخش صنایع دستی در حال انجام است و جمعی نیز در این بخش مشغول فعالیت شده اند.
عباسی به مصوبات دیگر سفر رئیس‌جمهوری شامل احداث و تکمیل بیمارستان بروجن، سد بابا حیدر، مسائل مربوط به عشایر استان و در بخش صنعت به سه طرح ایدرو، ایجاد صنایع پتروشیمی، تکمیل طرح فولاد، آهن اسفنجی و تولید ورق اشاره و اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از این طرح ها می تواند تحولی در روند پیشرفت و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست ها نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط در استان حضور داشتند.
خشکسالی های 11 سال گذشته وضعیت منابع آب چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت استان را با کمبود، چالش و بحران مواجه کرده است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.