به گزارش ایرنا، رسول میرعباسی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، زمان ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس ملی هیدرولیک آب را 31فروردین تا 15تیر امسال عنوان کرد و افزود: با توجه به استقبال مطلوبی که از این کنفرانس شده است، پیش بینی می شود تعداد مقالات به بیش از 400مورد افزایش یابد.
وی، مهندسی رودخانه، آب و فاضلاب، هیدرولیک محاسباتی، دریا و سواحل، مدیریت سیستم های منابع آبی ،هیدرولیک محیط زیستی، محیط های متخلخل، روش های عددی در مهندسی آب ،هیدرو انفورماتیک، مدیریت سیلاب، ماشین و سازه های هیدرولیکی و دستگاه های انتقال و توزیع آب را از مهمترین محورهای این کنفرانس عنوان کرد.
میرعباسی افزود: تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم هیدرولیک، سازه های هیدرولیکی و صنعت آب، ارائه آخرین دستاوردهای مهندسی هیدرولیک، بررسی و ارائه راهکارهای عملی برای نیازهای صنعت آب کشور، توجه به شاخص های توسعه پایدار و بصورت ویژه بررسی مسائل آب و محیط زیست از اهداف برگزاری هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک است.
به گزارش ایرنا، دبیر علمی این کنفرانس نیز در این نشست اظهار کرد: کنفرانس ملی هیدرولیک آب از سال 76تاکنون هرساله در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود و به عنوان معتبرترین کنفرانس در زمینه آب در کشور مطرح است.
محمود محمدرضا پور طبری افزود: حضور مسئولانی از وزارت نیرو، سازمان محیط زیست کشور و ارائه سخنرانی توسط 2 تن از اساتید برجسته ایرانی و هلندی از افتخارات این کنفرانس ملی است.
این کنفرانس به همت انجمن هیدرولیک ایران و با همکاری گروه های مهندسی عمران و آب دانشگاه شهرکرد در روزهای 13تا 15 شهریورماه در این دانشگاه برگزار می شود.
برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه دستاوردهای حوزه هیدرولیک آب از دیگر برنامه های جنبی این همایش ملی است.
به گزارش ایرنا، هیدرولیک مبحثی است که به روش های کاربردی استفاده از سیالات تحت فشار نظیر آب برای انتقال و تبدیل نیرو می پردازد.
دانشگاه شهرکرد هم اینک با بیش از 8 هزار دانشجو در52 رشته کارشناسی، 68 رشته کارشناسی ارشد، 40 رشته دکترا تخصصی و یک رشته دکترای حرفه ای به عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختیاری مطرح است.
این دانشگاه همچنین در دهه اخیر 8 کنفرانس استانی و ملی در زمینه موضوعات مرتبط با آب برگزار کرده است.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.