دیالکتیک، یکی از ابزارهای فلسفه و نظریه‌یی دربارهٔ پاکی منطق است و این دیالکتیک به جدل و مناظره و بحث و گفت وگو نیز تعبیر می شود.
این روزها به جای اینکه فوتبال ' نبرد پاها ' یا ' میدان ایده های نسل مربیان با دانش ' باشد، جادوی رسانه ای است، که انگار مانند یک رمان ، شخصیت ها و قهرمان های آن گریه و خنده را خلق می کنند.
جذابیت فوتبال به گونه ای است که پیش ، هنگام و پس از بازی، هواداران تیم ها به بحث و جدال پیرامون نتیجه بازی می پردازند بی آنکه گاهی زیبایی های فوتبال دیده شود.
پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران بر مغرب در نخستین دیدار گروه 'B' که قهرمانان اروپا، آفریقا و جهان در آن هم گروه هستند، مباحث دیالکتیکی جای خود را به گفت وگوهای ورزشی داده است.
پس از گل به خودی 'عزیز بوحدوز' یا به تعیبر این روزهای ورزش دوستان مغربی 'اسود الاطلس'، بحث های بسیاری در فضای مجازی در بین ورزشکاران و ورزش دوستان کشورهای مختلف شکل گرفت.
در بین هواداران مغربی هشتک 'ما همه عزیز عزیز بوحدوز هستیم ' از او حمایت کرده اند به گونه ای که در بین کاربران عرب زبان نام این فوتبالیست برای یک ساعتی ترند شد.
از سوی دیگر پیام های رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون خطاب به عزیز بوحدوز در خصوص اینکه شکست بخشی از فوتبال حرفه ای است و نباید خود را سرزنش کنی، از این بازیکن دلجویی کرده اند.
در آن سوی میدان تعدادی از هواداران متعصب فوتبال با پخش گل به خودی ' علی اکبر استاد اسدی ' بازیکن اسبق تیم ملی ایران مقابل ژاپن، اعلام کردند که تاریخ در فوتبال ممکن است تکرار شود.
دیالکتیک فوتبالی در بازی های 2018 بیش از گذشته به دنبال اثبات خود است، آنجا که عربستانی ها در فضای مجازی برای تیم مغرب آرزوی موفقیت نکردند و مغربی ها نیز عربستان را عامل خیانت به ورزش این کشور برای تصاحب میزبانی جام جهانی می دانند.
از سوی دیگر گزاره عمومی(ما بدون انجام دادیم بدون تو) ' We just did it Without you' خطاب به نایک از سوی هواداران ایرانی دیالکتیک فوتبال جام جهانی روسیه 2018را تقویت کرد.
به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران با گل دقیقه 95 برابر مراکش به برتری دست یافت تا به 20
سال انتظار برای رسیدن به برتری در جام جهانی پایان دهد.
تیم ملی فوتبال ایران، روز جمعه نخستین دیدار خود در جام جهانی 2018 را برابر مغرب برگزار کرد که این نبرد نزدیک با پیروزی یک بر صفر شیرمردان فوتبال ایران به اتمام رسید.
این دیدار از گروه دوم با قضاوت «جونیت چاکر» داور مطرح ترکیه ای و در ورزشگاه شهر «سن پترزبورگ» برگزار شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.