محمد کاظم کاوه پیشقدم روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرکرد در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، هرچه زمان به جلوتر می رود، جبهه حق و باطل در خاورمیانه و دنیای اسلامی بهتر خود را نشان می دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس یادآور شد: پس از مشخص شدن جبهه ضد مقاومت در برابر جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی حملات خود را به مردم بی دفاع فلسطین بیش از گذشته کرده است.
این تحلیلگر مسائل خاورمیانه اظهار کرد: در این بین حمایت های برخی از حکام کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی از این رژیم جعلی آشکارتر شده است، بنابراین اتئلاف بین عربستان، امارات، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا شکل گرفته است به عنوان محور اصلی ضد مقاومت شناخته می شود.
به گفته وی، از سوی دیگر کشورهای دیگر اسلامی مانند ایران ، ترکیه ، عراق و سوریه در مقابل این اتئلاف ضد صهیونیستی ایستاده است.
وی افزود: از این جهت راهپیمایی روز قدس سال 97 برای خاورمیانه و کشورهای اسلامی از اهمیت بالایی نسبت به سالهای گذشته برخوردار است.
پیشقدم اظهار کرد: با حوادثی که در مصر رخ داده است و حمایت مردم از جبهه مقاومت بیشتر شده است، به نظر می رسد هر چه زمان جلوتر برود، قدرت مردم حامی مقاومت و فلسطین بیشتر می شود و این قدرت افزایی باعث تضعیف جریان ضدمقاومت خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با رد نظریه هلال شیعی اظهار کرد: بهتر است از این اصطلاح استفاده نشود، زیرا جبهه مقاومت وفاق تشیع و تسنن است و اصطلاح هلال شیعه را ابتدا پادشاه اردن و سپس حاکم معاند برای ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی به کار بردند.
تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه اظهار کرد: این جبهه بندی اکنون به طرفداران جبهه مقاومت و جبهه ضد مقاومت و سازش کار تقسیم می شود.
پیشقدم گفت: در سرزمین های اشغالی نماد مردم فلسطین در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس حماس است البته این بدان معنی نیست که در کرانه باختری جبهه مقاومت وجود ندارد، بلکه عده ای از مسئولان کرانه باختری تمایل به سازش با اسرائیل دارند.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در 145 نقطه از چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور برگزار شود.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.