به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر شهرکرد افزود: برگزاری همایش ها و بزرگداشت های اقوام و قومیت ها امری پسندیده در راستای حفظ و تقویت فرهنگ و تمدن استان است، اما باید الزامات آن را نیز رعایت کرد.
وی ادامه داد: چنین برنامه هایی باید فارغ از سمت و سوهای سیاسی تنها با اهداف فرهنگی و در راستای تقویت وحدت و همدلی در استان برگزار شود.
عباسی با تاکید بر پایش اطلاعات موجود در خصوص تاریخ و فرهنگ استان تصریح کرد: ارائه اطلاعات غیر مستند و بدون پشتوانه تاریخی در همایش ها می تواند تبعات ناگواری داشته باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اعلام حمایت از برگزاری برنامه های فرهنگی موثر در راستای تقویت وحدت و فرهنگ و تمدن استان افزود: انتظار می رود متولیان برگزاری این همایش ها همه جوانب امر را در نظر بگیرند.
عضو شورای شهر شهرکرد نیز در این نشست با تاکید بر معرفی مفاخر و مشاهیر این شهر اظهار کرد: برگزاری برنامه بزرگداشت روز شهرکرد و گشایش مرکز شهرکرد شناسی در همین راستا انجام می گیرد.
فرهاد رئیسی با بیان اینکه گسست بین نسل ها ناشی از ناآگاهی جوانان نسبت به تاریخ و فرهنگ دیرین خود است، افزود: برگزاری همایش ها و دایر شدن بنیادها می تواند در پر کردن این شکاف ها نقش موثری داشته باشد.
وی تقویت کسب و کارهای بومی شهر را از دیگر کارکردهای برپایی مرکز شهرکرد شناسی دانست و گفت: اگر رونق اقتصادی در شهر شکل گیرد بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف می شود.
به گزارش ایرنا، مرکز دائمی شهرکرد شناسی و برگزاری گرامیداشت روز شهرکرد به همت شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد روز دوشنبه (31 اردیبهشت) برگزار می شود.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.