نائب رئیس شورای استان اردبیل گفت: شایسته است باغات قدیمی و سرسبز سرعین را احیا کنیم تا بر جذابیت سرعین بیش از گذشته افزوده شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر مینایی در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: هر چند شهرستان سرعین با چهره گردشگری شناخته شده است اما بخش عظیمی از اهالی این شهرستان به کشاورزی و تولید محصولات متنوع مشغول هستند هر چند که در قیاس با تولید محصولا کشاورزی دشت حاصلخیز مغان ما نمی‌توانیم مدعی قطب تولید محصوللات خاص کشاورزی باشیم.
وی به وجود سد معیشتی کرده ده با کاربری زراعی و گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجایی که 60 درصد زندگی و معیشت مردم استان متکی به اقتصاد کشاورزی است ضرورت دارد به ارتقای ارزش افزوده بخش کشاورزی توجهی جدی داشته باشیم تا در هر دو حوزه کشاورزی و گردشگری بتوانیم اقتصاد استان را متحول کنیم.
عضو شورای شهر سرعین گفت: اگر تولید با ارزش افزوده بیشتر در بخش کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی مورد توجه قرار گیرد به یقین از شدت مهاجرت‌ها کاسته خواهد شد و بستری فراهم می‌آید تا جوانان توانمند مناطق روستایی به تولید محصولات کشاورزی مشغول باشند.
مینایی ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار این اقدامات باید به کشت نوین و گلخانه‌ای اهتمام شود.
وی بیان کرد: در اطراف شهر سرعین اراضی زراعی وجود دارد که هیچ توجیه اقتصادی ندارد که بهتر است در تبدیل این اراضی به باغات اهتمامی جدی انجام شود تا شهر سرعین که زمانی قبل از شهرت یافتن به بهشت آب‌های گرم به باغات سرسبز و مثمر مشهور بود جایگاه کهن خود را بازیابد.
نائب رئیس شورای استان اردبیل پیشنهاد کرد؛ تا مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها و بخش‌ها نشست‌ها و تعاملی را با شوراهای استان و شهرستان و بخش داشته باشند تا زمینه انتقال خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم از طریق ظرفیت شوراها فراهم آید.
مینائی افزود: ما به طور مرتب در کنار سفر به شهرستان‌های مختلف و نشست شوراها را فرمانداران سعی می‌کنیم جلساتی را در هر ماه با مدیران استانی برگزار کنیم که در این زمینه امروز علاوه بر دعوت از شهردار اردبیل برای حضور در شورای اسلامی استان اردبیل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواستیم تا به برخی سوالات و مطالبات به حق مردم که از طریق نمایندگان آنها مطرح می‌شود پاسخگو باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.