به گزارش ایرنا، محسن اسفندیاری روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های اشتغالزایی روستایی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با تصویب هیات وزیران این میزان تسهیلات ارزان قیمت که از اواخر سال گذشته شروع شده تا پایان نیمه نخست سال جاری قابل پرداخت است.
به گفته وی، سود تسهیلاتی که بانک های عامل مکلف به پرداخت آن هستند، در مناطق روستایی 6 درصد و در مناطق شهری کمتر از 10 هزار نفر بالای 10 درصد خواهد بود.
مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان تعاون روستایی، از بی سابقه بودن اختصاص بودجه برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها خبر داد و تصریح کرد: حدود نیمی از این تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در روستاها، زمین مسکونی، کشاورزی و ماشین آلات خواهد بود، تاکید کرد: یکی ازعمده ترین اهداف در پرداخت تسهیلات ایجاد و تکمیل حلقه های تکمیلی بخش تولید و حمایت از نیروی مولد است.
اسفندیاری، تعداد تعاونی ها و تشکل های تعاون روستایی کشور را 7 هزار مورد ذکر و تاکید کرد: امسال با تمهیدات اندیشیده شده حدود یکهزار طرح اشتغالزایی پایدار و تولیدی در مناطق روستایی برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.
همچنین جان محمد اله یاری مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فراهم شدن ایجاد اشتغال در100 طرح تولیدی و اشتغالزایی روستایی استان برای دریافت تسهیلات گفت: از این تعداد 20 طرح مصوب و با انجام فرآیند اداری برای دریافت وام به بانکهای عامل معرفی شدند.
وی طرح های مصوب را در قالب تعاونی های صنایع دستی و تولیدی زنان روستایی، تولیدی، فرآوری محصولات تولیدی روستایی و گیاهان دارویی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 192 تعاونی با بیش از 90 هزارعضو دارد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.