اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لردگان افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال به منظور توسعه اشتغال روستایی و حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان در مناطق روستایی بدون محدودیت است.
به گفته وی، تنها راه رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی راه اندازی و توسعه بخش صنعت نیست و باید در خصوص اشتغال خانگی و اشتغال های خرد در مناطق روستایی سرمایه گذاری کرد.
عباسی افزود: 45 درصد جمعیت روستایی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان ساکن هستند که حمایت از این قشر علاوه بر جلوگیری از مهاجرت، در توسعه اقتصاد استان نیز موثر است.
فرماندار شهرستان لردگان نیز در این نشست با اشاره به مشکل آبرسانی در شهرستان به خصوص مناطق روستایی گفت: هم اکنون اجرای چند طرح آبرسانی در این شهرستان در دست اجراست که سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ها باید در اولویت قرار گیرد.
برهان حسین پور آقایی افزود: آبرسانی به بخش سردشت لردگان از سال گذشته آغاز شده و با اجرای این طرح 53 روستای استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
به گفته وی، برای اجرای این پروژه تاکنون 35 درصد از تجهیزات آبرسانی خریداری شده است.
وی اظهار کرد: پروژه آب آتشگاه با 35 درصد پیشرفت فیزیکی نیز از دیگر طرح های در دست اجرای آبرسانی است که با اجرای آن 36 روستای شهرستان از آب سالم بهره مند می شوند.
حسین پور آقایی به اجرای پروژه سد ونک در بخش خانمیرزا و تخصیص آب کشاورزی به دشت خانمیرزا و همچنین آب کشاورزی فلارد 1 و 2 اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ها مشکل آبرسانی به مناطق روستایی و کشاورزی این مناطق تا حدودی رفع می شود.
وی با اشاره به نیاز شهرستان به راه اندازی ورزشگاه و همچنین زمین چمن ورزشی افزود: راه اندازی سالن ورزشی یکهزار و 200 نفری از برنامه های در دست اجرای شهرستان است که برای راه اندازی این طرح 23 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی نیاز است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.