به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، بهمن عسگری سوادجانی در مصاحبه با اصحاب رسانه و مطبوعات افزود : 22 اقامت‌گاه بوم‌گردی، 12 اردوگاه گردشگری، 174 خانه مسافر، دو هزار و 680 تخت اقامتی، 42 دفتر مسافرتی، هفت سفره‌خانه، 19 مرکز رزرواسیون و اطلاع رسانی و 12 مجتمع تفریحی دراین استان وجود دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بسته‌های گردشگری به منظور جذب و ماندگاری برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان آماده شده و قابل ارائه هستند.
به گفته وی : امسال حدودا 152 هزار نفر مسافر در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامت‌گاه‌‌های بوم گردی، خانه‌های‌ مسافر، مهمان‌پذیرها و کمپ‌های موقت استان اقامت کردند که نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد یافته است.
وی افزود: از مجموع مسافران، حدودا پنج هزار نفر در هتل‌ها، 43 هزار و 260 نفر در کمپ‌های موقت، یک هزار و 200 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، یک هزار و 157 نفر در مهمان‌پذیرها، شش هزار و 583 نفر در خانه‌های مسافر، 720 نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ، یک هزار و 266 نفر در مجتمع‌های گردشگری و حدود 410 نفر در زائرسراها اقامت داشتند، همچنین در این مدت 250 هزار اقلام فرهنگی از جمله نقشه، Cd و کتابچه میان مسافران توزیع شد.
عسگری بازاریابی تبلیغاتی، شرکت در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای، معرفی جاذبه‌های استان، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فضای مجازی را از عوامل موثر در افزایش اقامت مسافران نوروزی به استان موثر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هدف اداره کل، برنامه‌ریزی برای افزایش ماندگاری مسافران در استان است، تصریح کرد: در صورتی که ماندگاری مسافر در استان افزایش یابد قطعا برای استان سودمند خواهد بود که برای مسافران تابستانی با توجه به شرایط آب و هوایی استان مقررر شده مراکز اسکان و کمپ‌های عشایری و روستایی افزایش یابد، همچنین محل‌هایی برای چادر زدن مسافران مشخص شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع گردشگری استان در سال 94 و انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری کشور، گفت: سال گذشته برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری سه میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد و برای حوزه گردشگری استان به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تکمیل راه‌های مقاصد گردشگری حدود 35 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای استان به تصویب رسید.

عسگری گفت: امسال در هفت نوروزگاه برنامه فرهنگی همراه با نشاط و شادی برای مسافران نوروزی اجرا شد که تا حدودی به معرفی سنت و رسوم مردم استان و همچنین به ماندگاری مسافران در استان کمک ویژه‌ای کرد.
وی در ادامه از وجود 22 اقامت‌گاه بوم‌گردی، 12 اردوگاه گردشگری، 174 خانه مسافر، دو هزار و 680 تخت اقامتی، 42 دفتر مسافرتی، هفت سفره‌خانه، 19 مرکز رزرواسیون و اطلاع رسانی و 12 مجتمع تفریحی در استان خبر داد.
عسگری گفت: در حوزه گردشگری ورزشی در منطقه دوپلان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و پل معلق راه‌اندازی شده است.
وی احیا گلیم در منطقه سرآقا سید، احیای رندی‌بافی و سرانداز در دهستان سرخون، توسعه خاتم در شیخ‌شبان، توسعه و تجهیز کارگاه نمدمالی در روستای بهرام‌‎آباد و راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در قلعه چالشتر را از طرح‌های تحول‌زا در استان دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: بسته‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان آماده شده و با ورود گردشگران نروژی به استان، از طرح گردشگری ورزشی استان استقبال خوبی کردند که بسته‌های سرمایه‌گذاری دیگری برای سرمایه‌گذاران خارجی آماده شده است.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 903735
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.