یحیی حسین پور روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:تقویم کوچ بهاره دام عشایر در چهارمحال و بختیاری 15 اردیبهست ماه اعلام شده است.
وی گفت:در صورت ورود دام عشایر به مراتع استان قبل از تقویم کوچ، به ازای هر راس دام سبک ، جرائم سنگینی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای مالکان دام ها در نظر گرفته خواهد شد.
حسین پور، ورود زودهنگام دام به مراتع شهرستانهای مختلف قبل از آغاز تقویم کوچ عشایر در سالهای گذشته را یادآور شد و گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو و یا ناآگاه، با نقض زمان تقویم کوچ، اقدام به چرای دام در مراتع استان می کنند، که این اتفاق موجب تخریب عرصه های طبیعی و بروز مشکلات زیاد در خدمات رسانی به این قشر مولد می شود.
حسین پور با بیان اینکه چرای زود هنگام دام در مراتع یکی از عوامل مهم تخریب مراتع است، اظهار کرد: زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید براساس پروانه های مرتعداری صادر شده برای عشایر باشد، در غیر این صورت، مالکان دام ها از سوی منابع طبیعی جریمه خواهند شد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 124 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و500 هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.