سومین جشنواره مد و لباس ایرانی چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی هنری شهرکرد گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 94 هنرمند آثار خود را به گشایش نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی دبیرخانه سومین جشنواره مد، پوشاک، لباس ایرانی اسلامی استان ارسال کردند.

جواد کارگران دهکردی افزود: از این تعداد 91 اثر از 33 هنرمند در بخش طراحی مورد داوری قرار گرفت.

وی، الگو سازی پوشاک ایرانی اسلامی، ارائه طرح‌های نو ، تعیین شاخص‌های پوشاک بومی و محلی و جلوگیری از ترویج فرهنگی غیر ایرانی و اسلامی، حمایت از تولید کنندگان داخلی و بومی و محلی، ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگی بومی و محلی را از اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی اعلام کرد.

کارگران گفت: به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی و ترویج الگوهای بومی و محلی و هدایت بازار تولید و عرضه پوشاک بر اساس ارائه طرح‌ها و الگوهای داخلی و مقابله با الگوهای بیگانه غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری این جشنواره را برگزار کرد.

در پایان این آیین از برترین‌های بخش مانتو مجلس و اجتماعی و بخش دوخت و دوزندگی تقدیر شد. هم اکنون در بخش‌های مختلف استان پوشاک محلی از جمله چوغا، دبیت ، کلاه نمدی، گیوه ، مینا و لچک، دامن چین دار، پوشاک محلی فرخشهری و قشقایی کاربرد دارد و برخی از مردم از این پوشاک استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.