به گزارش ایرنا، پریچهر سلطانی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل و بانوان اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری افزود: این آموزشها در راستای توانمندسازی بانوان روستایی و عشایری در امر اشتغال پایدار و تولید محصولات و بازاریابی برای این محصولات اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند افزود: جوانان و افراد جویای کار برای آنکه جذب بازار کار شوند از ظرفیت آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شوند و دولت نیز از این آموزش ها که در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار است حمایت می کند.
سلطانی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، نه فقط در شهر که در مناطق روستایی و عشایری نیز مورد توجه دولت است که برای این منظور دولت تسهیلات ارزان قیمت را به طرح های تولیدی و اشتغالزایی روستایی ارائه می دهد.
مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 14 هزار و 500 نفر در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند که بخشی از این افراد را بانوان تشکیل دادند.
محمود تقی پور اظهار کرد: این تعداد شرکت کننده بیش از 2.5 میلیون ساعت آموزش فرا گرفته اند که این میزان از تعهد این اداره کل که آموزش 2 میلیون 400 هزار ساعت بیشتر است.
وی اظهار کرد: آموزش های فنی حرفه ای ارائه شده استان در 5 خوشه خدمات،صنعت، کشاورزی و فناوری راهبردی است و حضور بانوان در این آموزش ها در شهرها و روستاهای استان از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 19 آموزشگاه دولتی فنی و حرفه ای و 164 آموزشگاه غیر دولتی در بخش های مختلف این استان فعال است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.