حسین نحوی نژاد روز شنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون معلول در نوبت دریافت خدمات مختلف از جمله مسکن، اشتغال، خدمات توانبخشی هستند که به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و نبودن زیرساخت ها از دریافت این خدمات محرومند.
وی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان افزود: راهکارهایی برای اجرایی این قانون تهیه شده و امید است مصوبه اجرای این راهکارها در مجلس به تصویب برسد.
نحوی نژاد افزود: با تصویب این راهکارها بخش عمده مشکلات این قشر از جمله دریافت خدمات در بخش های مختلف، ارایه هزینه خدمات توانبخشی و توانپزشکی در قالب بسته های سلامت تامین می شود.
وی اظهار کرد:هم اکنون حق دریافتی و مستمری مددجویان 20 درصد دستمزد است که امید است مستمری این افراد افزایش پیدا کند.
وی با اشاره نامناسب بودن اماکن عمومی و خصوصی افزود: براساس تحقیقات انجام شده طی 3 سال تنها 25 تا 30 درصد اماکن عمومی مناسب سازی شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی گفت: بیشترین میزان مناسب سازی اماکن در بخش دولتی است و براساس قانون جدید کسانی که در این زمینه همکاری نکنند مجازات خواهند شد.
به گفته وی، هم اکنون یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور زیرپوشش بهزیستی هستند که 5 درصد این افراد دارای معلولیت شدید هستند و 35 درصد معلولان زیرپوشش زن و 65 درصد مرد هستند.
به گزارش ایرنا، معاون توانبخشی بهزیستی کشور به منطور شرکت در آیین افتتاحیه جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان به شهرکرد سفر کرد.
این جشنواره از 12 تا 15 اسفندماه بااجرای 20 اثر برتر از هنرمندان 6 استان کشور اجرا می شود.
/2097/7360
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.