مرتضی ادیب روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، از فعال بودن 250 انجمن، 25 کانون و یک مجمع ملی سازمان تعاون روستایی کشور خبر داد و اظهارکرد: ساماندهی و مهندسی اجتماعی بهره برداران بخش کشاورزی وظیفه این تشکل های مردمنهاد است.
وی، استفاده بهینه و انتقال توان و تجربه کشاورزان خبره و توانمند به نسل جدید، ارائه آموزش نوین و آشنایی کشاورزان با فناوری جدید کشاورزی دنیا، با هدف افزایش و پایداری تولید و درآمد از اهداف فعالیت این تشکل های مردمنهاد است.
معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردمی سازمان تعاون روستایی گفت: محورهای اصلی آموزش بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری از سوی سازمان تعاون روستایی استفاده بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی که در یک دهه گذشته با پدیده خشکسالی مواجه شده و جلوگیری از ضایعات تولیدات بخش کشاورزی با مدیریت نوین است.
وی از برگزاری 4 نشست خبرگان بخش کشاورزی کشور از سوی سازمان تعاون روستایی خبر داد و گفت: در طول امسال این نشست های منطقه ای در استانهای همدان ، آذربایجان غربی، یزد و چهارمحال محال و بختیاری با مشارکت استان ها برگزار شده است.
ادیب، با اشاره به تدوین و ارسال اساسنامه اجرایی برای کانون ها و انجمن های فعال بخش کشاورزی در دولت دوازدهم تاکید کرد: ساماندهی و کارآمد کردن بخش تولید در کمیت و کیفیت محصول کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قراردارد.
به گزارش ایرنا،معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردمی سازمان تعاون روستایی به منظور شرکت در چهارمین نشست منطقه ای خبرگان بخش کشاورزی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
این همایش به مدت دو روز در شهرکرد در حال برگزاری است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.