به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، ساسان تیموری افزود  مقدار 75 میلیون و 603 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG در جایگاه های عرضه سوخت CNG تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان در ده ماهه سال 96 به مشتریان عرضه شده است که این مقدار مصرف سوخت پاک دراستان در مقایسه با مدت مشابه درسال قبل رشد 8/1 درصدی داشته است .

وی تصریح نمود به ازای این مقدار گاز طبیعی فشرده سی ان جی مصرف شده در این بازه زمانی حدود 75 میلیون لیتر بنزین موتور اعم ازبنزین معمولی وبنزین سوپر در استان صرفه جویی شده است .
ساسان تیموری افزودبا توجه به فروش فرآورده نفت سفید به مقدار 12 میلیون و 832هزار لیتر در ده ماهه سال جاری کاهشی 10 درصدی را نسبت به مدت مشابه درسال قبل نشان می دهد که از تلاش مستمر مسئولین و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان در راستای تبدیل سوخت و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای مصرف نفت سفید درسطح استان باهمکاری شرکت گاز استان حکایت دارد.
ساسان تیموری اذعان داشت در همین بازه زمانی مقدار 241 میلیون و 884 هزار لیتر بنزین مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه نسبت به سال گذشته میزان فروش بنزین موتور اعم از بنزین معمولی و بنزین سوپر مقدار 4/9 درصد افزایش داشته است وی علت عمده افزایش مصرف بنزین را ترددهای استانی و رشد مسافرت ها به استان به علت وضعیت مناسب آب و هوایی در نیمه اول سال جاری عنوان نمود .
این مقام مسئول همچنین از عرضه 206 میلیون و 845 هزار لیتر نفت گاز در سظح استان در مجاری عرضه سوخت به خودروهای درون و برون شهری و مصرف کنندگان عمده در همین مدت خبر داد و ضمن اعلام 5/4 درصد افزایش مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت علت این افزایش مصرف رشد ترددهای وسایل حمل و نقل عمومی وافزایش تقاضای سوخت نفگاز توسط مصرف کنندگان عمده با توجه به برودت هوادر ماه های اخیر بوده است.
سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری افزود در ده ماهه سال جاری فروش نفت کوره به مقدار 5 میلیون 700 هزار لیتر در استان 5/37 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته که علت آن افزایش مصرف کارخانه ها و برداشت سوخت دوم مصرف کنندگان عمده خصوصاً کارخانه سیمان در فصول سرد سال جاری باعث افزایش مصرف نفت کوره در استان بوده است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 855525
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.