به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی افزود: 38 میلیون و 65 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG در سه ماهه اول سال جاری مصرف شده است و با توجه به این رقم در این بازه زمانی، معادل بیش از 34 میلیون لیتر در مصرف بنزین، این سرمایه ملی، صرفه جویی شده است.
وی اضافه کرد: پس از گذشت فصل بهار 96، بیش از 450 میلیون لیتر از انواع فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شد.
وی افزود: مصرف بنزین در این منطقه در بازه زمانی یاد شده 121 میلیون و 630 هزار لیتر بوده که در مقایسه با مصرف سال گذشته در این بازه زمانی 6 درصد افزایش داشته است.
مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان ادامه داد: در سه ماهه اول سال 96، نفت گاز مصرفی این منطقه نیز با 145 میلیون لیتر، 2 درصد افزایش مصرف نسبت به پایان 3 ماهه ابتدای سال 95 داشته است.
روستایی خاطرنشان کرد: پس از گذشت 93 روز از سالجاری، پنج میلیون و 950 هزار لیتر نفت سفید در این منطقه مصرف شده که با توجه مصرف حدود 7 میلیون لیتر در سال پیش، شاهد کاهش 14درصدی مصرف این فرآورده هستیم.
وی درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز بیان کرد: در بهار پارسال، در بخش غیرنیروگاهی و نیروگاهی 28 میلیون لیتر در منطقه همدان مصرف شده بود که این مقدار با توجه به ذخیره سازی این نوع فرآورده در نیروگاه شهید مفتح همدان در بهار 96، به 178 میلیون لیتر رسید.
وی اظهار کرد: در منطقه همدان در سه ماهه نخست امسال هشت هزار و 428 تن گاز مایع مصرف شده که در قیاس با سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.