به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان ، پیمان بهرامی اظهار کرد: مصرف کل چهار فرآورده اصلی نفتی منطقه لرستان در سه ماهه اول سال 96 به میزان 258 میلیون لیتر بوده است.
وی افزود: در این بین کاهش عمده مصرف در سه ماهه نخست سال مربوط به گاز مایع بوده که با 12و 96دهم درصد کاهش از 13میلیون و 322هزار کیلوگرم در سال گذشته به 11میلیون و 506هزار کیلوگرم در سال جاری رسیده است.
بهرامی علل افزایش حدود 10درصدی مصرف بنزین معمولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تولید و افزایش خودروهای جدید و افزایش تردد در استان دانست و گفت: میزان مصرف نفت سفید در استان نیز به میزان 6و چهاردهم درصد افزایش یافته است که این رشد با میانگین کشوری همخوانی دارد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در خصوص میزان مصرف CNG در لرستان گفت: در سه ماهه اول سال ۹۶ به جهت افزایش استفاده مردم از گاز سی ان جی بعنوان سوخت پاک و ارزان حدود ۳۱میلیون لیتر بنزین در استان صرفه جویی شده است.
بهرامی اظهار کرد: مصرف سی ان جی در سه ماهه اول سال ۹۶ به بیش از ۳۴ میلیون و ۸۵۰ هزارمتر مکعب رسید، که تقریبا معادل آن بنزین صرفه جویی شده است.
وی با اشاره به رشد پنج و نیم درصدی مصرف گاز طبیعی در این استان افزود: روزانه ۳۷۵ هزار مترمکعب سی ان جی از طریق ۵۰ باب جایگاه فعال عرضه این سوخت در منطقه لرستان توزیع می شود.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.