سیدقدیر مرتضوی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: در سال جاری 2 هزار و 111 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که یکهزار و 831 کیلوگرم آن مواد مخدر از نوع تریاک بوده است.
وی از اجرای 447 طرح پاکسازی نقاط آلوده در سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت یکهزار و 664 طرح مبارزه با مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.
مرتضوی با بیان اینکه طرح های کنترل در محورهای مواصلاتی و ایست وبازرسی موقت در محورهای اصلی از سمت جنوب و شرق به داخل استان انجام می شود، اظهار کرد: 78 درصد کشفیات در این طرح ها انجام شده است.
وی از دستگیری 2 هزار و 438 نفر طی این مدت در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 590 خرده فروش و 823 نفر معتاد و مابقی از فروشندگان و دست اندرکاران توزیع مواد مخدر بودند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از متلاشی شدن 31 باند تهیه و توزیع مواد مخدر طی این مدت خبر داد و افزود: اجرای طرح های پاکسازی در مناطق آلوده در ایجاد ناامنی برای معتادان و فروشندگان موثر بوده و شکل و محیط منطقه را تغییر داده است.
وی از توقیف یکهزار و 460 خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد.
مرتضوی به اجرای طرح های حمایتی در قالب حمایت از پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی به منظور مقابله و پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از سال 94 تاکنون 5 پایان نامه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تهیه و حمایت شده است.
وی به فعالییت 77 مرکز درمان معتادان در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 20 هزار و 800 معتاد برای درمان به این مراکز مراجعه کرده اند.
فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر طی سال جاری گفت: میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به میانگین کشور بیشتر است.
سردار غلامرضا غلامزاده افزود: مبارزه با خرده فروشان به عنوان یکی از مهمترین خواسته های مردم استان است که در این زمینه نیروی انتظامی برخورد جدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه معتاد متهاجر و کارتن خواب بومی در این استان وجود ندارد، افزود: ساماندهی معتادان با حمایت کمیته های دیگر از جمله کمیته درمان و دبیرخانه شورا نیز در اولویت نیروی انتظامی است.
دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر در دادسراهای استان فعال است.
احمدرضا بهرامی با اشاره به اجرای طرح های نظارتی از مراکز درمان و کمپ های ترک اعتیاد استان افزود: هیچ کمپ و مرکز درمانی غیر مجاز در استان فعال نیست.
وی گفت: ماموران نیروی انتظامی در صورت مشکوک شدن به افراد باید با حکم قضایی بازرسی ها را انجام دهند که این امر زمان بر است و در برخی مواقع نیز متخلفان متواری و یا مواد را معدوم می سازند.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.