به گزارش ایرنا،از همان ابتدای صبح سی و نهمین دهه فجر ، تعدادی از مردم چهارمحال و بختیاری برنامه های این دهه را با حضور در گلزار شهدا آغاز کردند.
در دهه فجر امسال332 طرح در چهارمحال و بختیاری بهره برداری یا کلنگ زنی می شود که مجموع اعتبار این طرحها در حدود 4 هزار و 20 میلیارد ریال است.
در دهه فجر امسال 280 طرح عمرانی و استانی با سه هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد.
از این مبلغ 804 میلیارد ریال از محل منابع ملی، 299 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، 388 میلیارد ریال از محل منابع داخلی، 268 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی، 959 میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی و 373 میلیارد ریال از سایر ردیف ها تامین و هزینه شده است.
با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم 763 نفر در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری فراهم خواهد شد.
از مجموع طرح های قابل بهره برداری استان در دهه فجر امسال 214طرح با دو هزار و 290 میلیارد ریال استانی و 66 طرح با 810 میلیارد ریال ملی است که 31 طرح در شهرستان اردل، 45 طرح در شهرستان بروجن، 13طرح در شهرستان بن، 13 طرح در شهرستان سامان، 56 طرح در شهرستان شهرکرد، 30 طرح در شهرستان فارسان، 31 طرح در شهرستان کوهرنگ، 17 طرح در شهرستان کیار، 42 طرح در شهرستان لردگان و دو طرح در سطح استان بهره برداری می شود.
طرح های قابل بهره برداری در چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال در زمینه های مسکن، گردشگری، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، صنعتی، ورزشی، فضای اداری، زیرساخت، شیلات، کشاورزی و آبخیزداری، بهداشتی و درمانی، خدماتی و دامپروری است.
دهه فجر امسال عملیات اجرایی 52طرح ملی و استانی با 920 میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
همچنین در 10 فجر امسال 40 طرح درمانی و بهداشتی در چهارمحال و بختیاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی بهره برداری می شود.
در بخش ورزشی نیز نخستین المپیاد ورزش همگانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود و هیات های ورزشی نیز برنامه های متنوعی را اجرا می کنند.
در این دهه 330 برنامه از سوی هیات ورزش روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری با مشارکت بیش از 12هزار نفر اجرا خواهد شد.
از سوی دیگر در بخش زیربنایی و عمرانی، در دهه فجر امسال 716 واحد مسکن مهر از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بهره برداری و 800 سند مالکیت روستایی و 217 قطعه زمین از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به متقاضیان واحد شرایط واگذار می شود.
در بخش فرهنگی نیز اکران آثار جشنواره بین المللی فیلم فجر و برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر در چهارمحال و بختیاری در این دهه انجام می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین برنامه های این دهه را راهپیمایی با شکوه مردم در 22بهمن ماه عنوان کرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال همزمان با سراسر کشور در 142 نقطه استان برگزار خواهد شد.
علی گرجی تاکید کرد: این راهپیمایی در مرکز استان از میدان 12 محرم (فلکه آبی) به سمت چهارراه بازر تا میدان امامزادگان حلیمه خاتون و حکیمه خاتون با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان برگزار می شود.
وی با اشاره به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه 12 بهمن امسال افزود: به همین منظور زنگ انقلاب روز شنبه 14 بهمن در مدارس استان نواخته می شود.
گرجی تصریح کرد: جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری پنجشنبه 12 بهمن 1396 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: روز 12 بهمن امسال همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران برنامه حمل مشعل از ورزشگاه انقلاب تا مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.
وی گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای چهارمحال و بختیاری با عنوان 'میهمانی لاله ها' 19 بهمن امسال از ساعت 15:30 در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دهه مبارک فجر از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه همه ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته می شود.
چهارمحال و بختیاری در 12 بهمن ماه سال 57 همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نخستین شهید این روز را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.
گزارش : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.