به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پیام اقبال عباسی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درگذشت شهادت گونه تمامی کارکنان و خدمه کشتی نفتکش ایرانی در سواحل شرقی چین را به خانواده ها و بازماندگان داغدیده آنان تسلیت می گویم.
وی تاکید کرد: امیدوارم با شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان این حادثه، زمینه کاهش آلام خانواده ‌ها و بازماندگان آنان فراهم شود.
عباسی در پایان افزود: ضمن ابراز تالم و تاسف به مناسبت جان باختن شهادت گونه تمامی کارکنان و خدمه نفتکش سانچی این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران، خانواده ها و بازماندگان داغدار این حادثه تسلیت عرض نموده و از ایزد بکتا برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و شکیبایی مسالت می کنم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی از تمامی دستگاه های ذیربط از جمله؛ راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه خواست با انجام اقدامات کارشناسی علت وقوع این سانحه تأسف بار را به دقت بررسی کنند و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آسیب دیده آنان به عمل آورند.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر 16 دی 1396 پس از برخورد یک کشتی باری با آن طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام 'کریستال' با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش 'سانچی' با مالکیت شرکت 'برایت' از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و تمامی 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی کشته شدند.
دریافت کننده: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.