مهدی تاج روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فوتبال ساحلی یکی از کم هزینه ترین بخش های فوتبال است که می تواند در همه نقاط استان گسترش یابد.
به گفته وی، سابقه قابل قبول چهارمحال و بختیاری در رشته ورزشی فوتبال ساحلی زمینه ای برای توسعه این نوع فوتبال در استان است.
تاج اظهار کرد: فوتبال ساحلی مانند فوتسال نیازمند سالن و کف پوش نیست و می توان آن را در زمین ها کوچک در شهرها و روستاها برگزار کرد.
وی گفت: یکی از مشکلات تهران برای توسعه رشته ورزشی فوتبال ساحلی نبود زمین در این کلانشهر است در حالی که زمین برای ایجاد زمین فوتبال ساحلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال حضور اسپانسر در فوتبال ساحلی را ضروری دانست و گفت: در استان یزد چند فرد مبتکر توسعه فوتبال ساحلی شدند و اکنون این استان یکی از قطب های فوتبال ساحلی کشور است.
وی گفت: حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان فردی ورزش دوست ظرفیت توسعه این رشته را فراهم کرده است و باید هیات فوتبال استان از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سابقه حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی آقایان و بانوان را در سالهای اخیر داشته است و حتی بانوان این استان در فوتبال ساحلی ایران حایز رتبه های برتر شدند.
فوتبال ساحلی گونه ای از ورزش فوتبال در ورزش است که به صورت متداول در کنار ساحل رودخانه ها و دریاها و دریاچه ها برگزار می شود.
تاریخ پیدایش فوتبال ساحلی به سواحل برزیل، جایی که مردم دست به ابداع بازی های ابتکاری می زنند، باز می گردد.
نخستین بار در سال 1992 بود که قوانین بازی تدوین و رقابت های آزمایشی آن در سواحل لس آنجلس برگزار شد و تابستان بعد از آن نیز نخستین دوره رقابت های حرفه ای فوتبال ساحلی در سواحل میامی آمریکا برگزار شد.
این ورزش مفرح که بر روی شن های مخصوص برگزار می شود، فوتبالی بسیار هیجان انگیر است که بازیکنان با انعطاف پذیری خاص خود به این ورزش هیجان می بخشند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.