احمد جمشیدی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا اظهار کرد: در ضوابط ارائه سرویس‌های دربستی، شرایط ویژه‌ای برای ناوگان و رانندگان تعیین شده که شرکت‌های حمل و نقل موظف به رعایت آن می باشند.
وی تصریح کرد: در این دستورالعمل آمده است رانندگان ناوگان عمومی برای خدمات دربستی باید دست کم 5 سال سابقه رانندگی و سن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای خدمات و انجام سفرهای دربستی در مسافت‌های کمتر از 500 کیلومتر نباید بیشتر از 12 سال باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: حداکثر سن اتوبوس‌ها برای سفر در مسافت‌های بیش از 500 کیلومتر، 10 سال تعیین شده است.
وی گفت: حداکثر سن ناوگان سواری کرایه و ون برای مسافت‌های کمتر از 500 کیلومتر 7 سال و برای سفرهای بالای 500 کیلومتر پنج سال است.
جمشیدی با بیان اینکه برای خدمات دربستی، صورت وضعیت‌ها باید در محل شرکت صادر شود، افزود: استفاده یک صورت وضعیت برای بیش از یک سفر ممنوع است و برای هر سفر صورت وضعیت جداگانه ارائه می‌شود.
به گزارش ایرنا، 42 شرکت حمل و نقل مسافر با 274 دستگاه اتوبوس، یکهزار و 82 دستگاه مینی بوس و 913 دستگاه سواری کرایه در چهارمحال و بختیاری فعال است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.