به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، ستار فرهادی افزود این استان جزو 10 استان نخست کشور در حادثه خیزی است.

به گفته وی : با توجه به شرایط توپوگرافی 80 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری در شیب بالای 15 درصد قرار دارد.
وی میانگین شیب استان را 23.3 درصد شیب دانست و افزود: این استان 30 گسل اصلی و فرعی داشته که در چین خوردگی زاگرس مرکزی بوده که نخستین گسل زاگرس در آن قرار گرفته است.
فرهادی تصریح کرد: وجود بارندگی های شدید بالای 10 میلیمتر به مدت چندین روز در سال، طوفان، یخبندان، رانش زمین، رعد و برق، خشکسالی، ریزش کوه، سیل و زلزله از مهمترین حوادث غیرمترقبه در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری سه هزار و 200 کیلومتر رودخانه دائمی و فصلی دارد که کانون های جمعیتی در اطراف آن ها مستقر است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارائه آموزش های علمی از اولویت های این اداره کل در استان محسوب می شود.
وی افزود: یکی از برنامه های اصلی اداره کل مدیریت بحران، ارائه آموزش های لازم به ویژه در حوزه آمادگی و مقابله است.
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 185 روستای استان با شیب بالای 50 درصد در معرض خطر حوادث طبیعی بوده که تاکنون 85 روستای آن تحت تاثیر ریزش کوه و رانش زمین در قالب 55 شهرک حوادثی جا به جا شده است.
خسرو کیانی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در جا به جایی روستاهای در معرض خطر رتبه نخست کشور را دارد.
وی با اشاره به نیاز 80 هزار واحد مسکونی چهارمحال و بختیاری برای مقاوم سازی یادآور شد: از این تعداد تاکنون افزون بر 43 هزار واحد مسکونی با سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار مقام سازی شده است.
کیانی تصریح کرد: هم اینک آمادگی کامل برای بروز هرگونه حادثه احتمالی در استان وجود دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 825588
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.