دکتر ارسلان خالدی فر، در دیدار با استاندار محترم استان با اعلام این خبر افزود: از خدمات ارزنده و مورد رضایت مردم اجرای برنامه بزرگ تحول نظام سلامت بوده است.
وی، سلامت محوری را از ویژگی های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: این اقدام به قدری از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت که وزیر بهداشت توانست از مجلس رای اعتماد بالایی دریافت نماید.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: این برنامه در حالی در حال اجراست و پاسخ گوی حق مردم یعنی تامین سلامت و بهداشت است که اگر به برخی مسائل آن توجه نشود می تواند بعنوان نقطه ضعف بزرگ دولت تبدیل شود.
وی اظهار داشت: بدون شک تعامل و همیاری بیشتر مسئولین استانی می تواند در برآورده نمودن انتظارات ایجاد شده در حوزه سلامت موثر و راه گشا باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به اقدامات و تعداد جلسات با مسئولین وزارت برای تامین اعتبارات و رفع مشکلات و موانع حوزه سلامت اشاره داشت و افزود: طی مدت هشت ماهه خدمت بعنوان سرپرست این مجموعه موفق به انجام ۴ دیدار با وزیر محترم بهداشت، ۴ دیدار با مدیر کل بیمه سلامت کشور و تشکیل ۵ جلسه مشترک در خصوص بودجه و اعتبارات با مسئولین امر شده ایم که هر یک از این جلسات حداقل با حضور یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بوده است.
دکتر خالدی فر گفت: هم اکنون یک هزار تخت بستری در بیمارستان کم داریم که با در نظر گرفتن برنامه توسعه ششم این میزان به یک هزار و ۵۰۰ تخت می رسد.
وی افزود:کمبود فضا و تجهیزات پزشکی در استان موجب شده است تا مردم برای دریافت خدمات درمانی خود به استان های هم جوار مراجعه نمایند.
وی اضافه کرد: تعدادی از بیمارستان ها از جمله بیمارستان هاجر(س) شهرکرد دارای استانداردهای بیمارستانی نبوده و فضای آموزشی بوده و با انجام برخی تغییرات به محیط درمانی تبدیل شده است.
به گفته وی، در برخی از بخش های این مرکز آموزشی درمانی با ظرفیت حدود ۳۰ بیمار ، حدود ۵۰ بیمار بستری که این امر موجب نارضایتی مراجعین و حتی ایجاد خلل در روند ارائه خدمت می گردد.
وی راه اندازی بیش از ۱۶۰ تخت بستری جدید با انجام طرح توسعه بیمارستان شهداء ‌لردگان و راه اندازی ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن و پیگیری روند تکمیل بیمارستان جدید بروجن و اعلام آمادگی برای تحویل آن از وزارت مسکن و شهرسازی و تجهیز این مرکزدر چند وقت اخیر اشاره داشت و افزود: ۴۰ درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان جدید بروجن خریداری و در استان موجود می باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، عدم پرداخت به موقع مطالبات دانشگاه از سوی سازمان های بیمه گر را از مشکلات عمده حوزه سلامت استان برشمرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی و قریب به همین میزان را از بیمه سلامت طلب دارد که تاخیر در پرداخت آن با توجه به بدهی به شرکت های دارویی و تاخیر طولانی مدت در پرداخت مطالبات پرسنلی ، ادامه کار را برای دانشگاه بسیار مشکل خواهد کرد.
وی، با تاکید بر این نکته که ایجاد خلل و تاخیر در روند ارائه خدمات حوزه سلامت عملا‍ً غیر ممکن و موجب بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیر می گردد افزود: تاکنون کوچک ترین خللی در ارائه خدمات وجود نداشته و تمامی پرسنل از هیچ کوششی برای خدمت به هم استانیان دریغ نکرده و نخواهند کرد.
گفتنی است، ‌سرپرست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با استاندار محترم چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت و گو داشتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 820904
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.