علی کاظمی باباحیدری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این لایحه با جمع آوری نظرات مخالفان و موافقان و دیدگاه های مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات، اتاق بازرگانی و دفاعیات معاون رئیس جمهوری و رئیس برنامه و بودجه، در این روز با حضور نمایندگان عضو کمیسیون به تصویب رسید.
به گفته وی، پس از تصویب کلیات بودجه 97 در کمیسیون و برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس، بررسی ردیف های این لایحه از سوی نمایندگان عضو آغاز شد.
به گفته وی، لایحه بودجه سال 97 کل کشور از شفافیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار است که ایجاد فرصت های شغلی و توجه به عدالت اجتماعی، توجه ویژه به اولویت های برنامه ای از جمله آب، محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها، حمل و نقل ریلی و عمومی، توجه به مسکن و بافت های فرسوده از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال آینده کل کشور است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» یکشنبه هفته گذشته با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 را تقدیم مجلس کرد.
لایحه بودجه 97 پس از بررسی در کمیسیون های مربوطه به کمیسیون تلفیق می رود و پس از تصویب در کمیسیون تلفیق در صحن علنی برای کسب آرا نمایندگان ارائه می شود.
کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.