به گزارش ایرنا، در متن پیام اقبال عباسی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است:
دانشجویان این مرز و بوم همواره در خط مقدم آرمان های بلند و ارزشمند ایران در طول تاریخ حضور داشته و برای میهن اسلامی در صحنه های مختلف منشأ برکات و ثمرات فراوان بوده اند.
ادامه این پیام می افزاید: 16 آذر یادآور رشادت های حق طلبانه دانشجویان در برابر سایه سیاه و ظلمانی اطاعت از استکبار است که در این روز دانشجویان مقابل ترکش های استبداد سینه سپر کرده و آزادیخواهی مردم کشور را در دفتر تاریخ ایران و دنیا ثبت کردند.
در بخش دیگری از پیام استاندار چهارمحال و بختیاری آمده است: دانشجویان جزو مهمترین سرمایه های کشور هستند که در سرنوشت ایران اسلامی نقش تعیین کننده و بسزایی دارند و به همین منظور امیدوارم تقویت خودباوری ملی، تولید علم، شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای دستیابی به توسعه همه جانبه در برنامه های این قشر بزرگ قرار گیرد تا بتوان روند پیشرفت کشور در بخش های مختلف را تسریع کرد.
بخش پایانی این پیام با گرامیداشت و تبریک 16 آذر به تمامی دانشجویان کشور و استان چهارمحال و بختیاری برای جامعه دانشگاهی کشور پیروزی، سربلندی و موفقیت های روز افزون را خواستار شده است.
16 آذر 1332 مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران و بریتانیا به شهادت رسیدند.
16 آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.
حدود 40 هزار دانشجو در دانشگاه های چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.
دریافت کننده: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.