شهرام احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی ملی تغییر کاربری شده بود که با پیگیری این اداره کل و مقام قضایی امروز رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.
وی اراضی ملی را جزو انفال و حقوق عامه مردم و برخورد با متجاوزان را از اولویت ها دانست.
احمدی از جدیت دستگاه قضا و همکاری مسئولان دست اندرکار و حمایت مردمی در این خصوص قدردانی کرد و افزود: اولویت حفاظت محیط زیست استان در راستای حفظ مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های حیات وحش و نگهداری از اکوسیستم خاص و منحصر به فرد طبیعی است.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده هلن با وسعتی بیش از 40 هزار و 231 هکتار در شهرستان های اردل و لردگان واقع شده و فاصله این منطقه تا شهرکرد نزدیک به 110 کیلومتر است.
این منطقه در سال 77 براساس تصمیم شورای عالی حفاظت محیط زیست مبنی بر حفاظت از 10 درصد جنگل های کشور انتخاب و در سال 78 تصویب و در سال 1389 مدیریت این منطقه از منابع طبیعی به حفاظت محیط زیست استان تحویل شد.
بیش از 30 هزار هکتار از این منطقه جنگل و مابقی به صورت مرتع است که پوشش گیاهی غالب این منطقه بلوط، گز، بادام، ارژن، گون، بنه، کلخونک، زالزالک، شکر تیغال و دافنه و گونه های جانوری آن نیز گرگ، روباه، گراز، خرس قهوه ای، خرگوش، کل، کبک، کبوتر جنگلی، زاغ نوک قرمز، دلیجه، زاغی، کلاغ، عقاب طلائی، لاک پشت آبزی و افعی است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.