علی کاظمی باباحیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امنیت یکی از مولفه های توسعه تجارت بین المللی و مبادلات اقتصادی برای سرمایه گذاران است، اما حضور داعش در خاورمیانه طی سالهای اخیر، امنیت منطقه را به خطر انداخته بود.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در هر منطقه نیازمند ثبات و امنیت است.
کاظمی یادآور شد: سقوط داعش و پایان این گروه در منطقه، یک موفقیت برای جهانیان است و نقش سردار قاسم سلیمانی و رزمندگان مدافع حرم در این پیروزی بسیار اثرگذار بود.
عضو فراکیسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون جهان در انتظار برچیده شدن باقی مانده های گروه تروریستی داعش است.
وی افزود: نابودی داعش باعث می شود تا مراوده های بین المللی در منطقه بیش از گذشته افزایش یابد و به ثبات بین المللی هم کمک کند.
کاظمی تاکید کرد: جهان همواره از افراط و تفریط صدمه دیده و در قرآن نیز نسبت به این مساله تذکر داده شده است، به همین دلیل افراط و تفریط باعث ضرر و زیان انسان می شود.
به گفته وی، داعش مظهر خشونت و کشتار و ترور بود و قاطبه مردم جهان آرزو دارند که جهانی عاری از خشونت و افراطی گری باشد تا در صلح و آرامش زندگی کنند.
کاظمی افزود: جهان بدون خشونت آرزوی همه است اما عده ای در جهان به دنبال ایجاد آشوب، خشونت و افراطی گری هستند تا بتوانند در چنین وضعیتی کاسبی کنند و با کارخانه های بزرگ اسلحه سازی خود، محصولات شان را به فروش برسانند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته منطقه بوکمال سوریه از دست گروه تروریستی داعش خارج شد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.