به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شنبه شب در پایان نخستین سفر خود به شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: گازرسانی، برق رسانی و بازگشایی محورهای ارتباطی تمامی روستاهای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ در اولویت کاری مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
عباسی تصریح کرد: به منظور احداث 8کیلومتر مسیر ارتباطی روستای ' چین ' به ' زرگ ' در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ تاکنون 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی یادآور شد: در این سفر قرار شد تا پیمانکار نسبت به احداث راه ارتباطی برای بقیه روستاهای این دهستان اقدام کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای احداث مدرسه مقاوم و استاندارد در روستای زرگ به منظور پوشش دانش آموزان روستاهای اطراف، پیگیری های لازم انجام و مجوزهای قانونی صادر می شود.
وی افزود: به منظور برق رسانی سریع تر به این منطقه از طریق پنل های خورشیدی اقدامات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: برای نخستین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه ای برای حضور خودرو و تسهیل در رفت و آمد مردم روستای زرگ فراهم شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام تاکید کرد: البته هنوز هم پنج تا 6 روستای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ از همان راه های مالرو قدیمی استفاده می کنند.
وی یادآور شد: جاده سخت گذر و 8 کیلومتری چین به زرگ با اقدامی جهادی در مدت 100 روز اجرا و بهره برداری شد.
نکونام تصریح کرد: با بهره برداری از این راه ارتباطی زمینه بهره مندی 30 خانوار در روستای زرگ و 20 خانوار در روستاهای همجوار فراهم گردید.
وی افزود: وحدت رویه و عزم جدی تر مسئولان با هدف خدمت رسانی بیشتر به مردم مناطق محروم و روستاهای دورافتاده ضرورت دارد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هزینه تمام شده تهیه مصالح ساختمانی در این منطقه بسیار زیاد و گران است.
علی کاظمی باباحیدری اظهار کرد: مقاوم سازی منازل مسکونی روستاهای دهستان موگویی به منظور پیشگیری از خسارت احتمالی در حوادث غیرمترقبه ضروری است.
وی یادآور شد: تجهیز دهستان موگویی به آمبولانس کمک دار، ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی، حفاظت از محیط زیست و تقویت منابع طبیعی و آبخیزداری بایستی در اولویت کاری مسئولان مربوطه قرار داده شود.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه توجه به مناطق محروم، روستایی و عشایری است.
وی افزود: عشایر نقش مستقیمی در تامین و تولید محصولات پروتئینی و لبنی دارند، به همین منظور فراهم کردن نیازهای اولیه آنان جزو نیازهای اساسی و خواسته های اصلی مردم محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس برنامه شرکت ملی گاز ، هزینه هر علم گازرسانی در کشور 60 میلیون ریال در در بازفت و دهستان موگویی چهارمحال و بختیاری بیش از 200 میلیون ریال است.
وی یادآور شد: البته توجه به این مهم ضرورت دارد که با گازرسانی به این مناطق وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری بهبود می یابد.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای شیخ علیخان، سرآقاسید و تمامی روستاهای دهستان موگویی از مهمترین برنامه های دولتمردان محسوب می شود.
فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز گفت: در دولت یازدهم 70 کیلومتر از راه های ارتباطی دهستان موگویی شن ریزی شد که به علت نداشتن آسفالت در هنگام بارندگی شسته شد.
مرتضی زمانپور تاکید کرد: در این مدت 10 میلیارد ریال برای 6 دهیاری در دهستان موگویی اختصاص یافت.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید سه پد هوایی برای استقرار هلی کوپتر در منطقه پیش بینی و آماده سازی شد.
زمانپور تصریح کرد: سال گذشته 6 مورد اورژانس هوایی در دهستان موگویی صورت گرفت.
وی یادآور شد: امسال 10 هزار کیسه آرد، دو هزار و 500 سیلندر گاز مایع، 350 هزار لیتر نفت سفید و داروی مورد نیاز فصل سرد سال برای دهستان موگویی ذخیره سازی شده است.
در نخستین سفر شهرستانی اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان کوهرنگ عملیات اجرایی احداث جاده عشایری 15 کیلومتری غاریخی چما به بازفت آغاز شد.
دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ 200 در کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری 15 روستا، چهار هزار نفر جمعیت ساکن و سه هزار نفر جمعیت عشایر کوچرو دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
/2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.