به گزارش ایرنا، علی میرهاشمی روز سه شنبه در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اجرای کامل مصوبات سفر حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به این استان در مردادماه 1393، با تاخیر همراه بوده که باید در اجرای آنها تسریع شود.
وی افزود: دستگاه های اجرایی موظفند تمامی طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری را مشخص و لیست کاملی از میزان پیشرفت فیزیکی را ارائه تا اعتبارات و سرمایه مورد نیاز و مشکلات طرح های مصوب در سریع ترین زمان ممکن ارائه شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبار برخی طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان تامین و روند اجرایی آنها آغاز شده است.
گودرز امیری اظهار کرد: البته برخی طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری باقی مانده که به سرمایه گذاری نیاز دارد.
وی یادآور شد: مهمترین طرح مصوب سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان احداث راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز است که این طرح در این استان 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: این در حالی است که بخشی از این طرح در اصفهان واقع شده و علیرغم مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح انتقال آب بن - بروجن از دیگر طرح های مصوب این سفر است که سال گذشته 300 میلیارد ریال از اعتبارات آن جذب و از 900 میلیارد ریال باقی مانده 400 میلیارد ریال به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی استان همجوار برگشت خورده است.
وی یادآور شد: به همین منظور انتظار می رود تا وزارت نیرو اقدامات لازم را برای تسریع در روند اجرایی این طرح ملی و مهم با دربرگیری افزون بر 460 هزار نفر از جحمعیت چهارمحال و بختیاری انجام دهد.
امیری اظهار کرد: براساس وعده رئیس جمهوری مقرر شد طرح انتقال آب بن - بروجن در مدت سه سال تکمیل و بهره برداری شود.
وی گفت: به همین منظور امسال برای اجرای این طرح یکهزار و 460 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، اوراق مشارکت و مسکن مهر اختصاص یافت.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح جامع گردشگری استان نیز تهیه و در شورای برنامه ریزی تصویب و به دبیرخانه کشوری ارسال شده که پاسخی تاکنون دریافت نشده است.
وی افزود: همچنین مقرر شد یکهزار میلیارد ریال در مدت پنج سال برای اجرای زیرساخت های این طرح به چهارمحال و بختیاری پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.
امیری تصریح کرد: این در حالی است که ایجاد رشته گردشگری دانشگاه شهرکرد، پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح های صنایع دستی و گردشگری و توسعه و اشتغال 6 هزار نفر مربوط به بخش صنایع دستی با بیش از چهار هزار نفر شاغل در حال انجام است.
وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در سال 1393 احداث 25 طرح ورزشی در استان تصویب شد که از این تعداد هشت طرح تکمیل و بهره برداری شده اما 60 میلیارد ریال بدهی دارد.
وی گفت: 17 طرح دیگر باقی مانده برای تکمیل و بهره برداری به 440 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
امیری به هشت مصوبه سرمایه گذاری سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت اشاره و تاکید کرد: این طرح ها شامل سه طرح ایدرو در زمینه تولید کاغذ از سنگ، پمپ کولر خودرو و استحصال منیزیم از دولومیت، ایجاد صنایع پتروشیمی، تکمیل طرح فولاد، آهن اسفنجی و تولید ورق است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.