سیدحسین توکلی روز سه شنبه در کارگروه آموزشی مدیران جهادکشاورزی این استان اظهار کرد: هر کدام از خرده مالکان به طور متوسط 5 هکتار زمین را کشت می کند.
وی گفت: بهره برداران بخش کشاورزی در کشور از خرده مالکی اراضی کشاورزی هدر رفت انرژی، آب و خاک و کارآیی نبود تجهیزات و ادوات مکانیزه در کاشت، داشت و برداشت، بیشترین خسارت مالی را متحمل می شوند.
وی از تدوین و ساماندهی کارگروه ملی یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: ابلاغ این آیین نامه و تشکیل این کارگروه ملی با عضویت کارشناسان وزارتخانه های نیرو، کشور، جهادکشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک و برنامه و بودجه در سطح ملی و استانی بزودی توسط وزیر جهادکشاورزی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
مدیرکل یکپارچه سازی و بهره وری اراضی وزارت جهادکشاورزی بخش عمده طرح یکپارچه سازی اراضی کشور را در بخش زراعت دانست و گفت: تنها 2.5 میلیون هکتار از اراضی کشور به بخش باغی اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه استانهای آذربایجان شرقی و کرمانشاه پیشگام در یکپارچه سازی خودجوش اراضی کشاورزی هستند، تاکید کرد: اجرای این طرح در دیگراستانهای کشور با جدیت در دست پیگیری است.
توکلی، اجرای قانون ارث و وقف در اراضی را علت اصلی خردشدن اراضی و مالکیت اراضی اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین در یک دهه گذشته، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی بهبود یافته است.
وی تشکیل شرکت های تعاونی کشاورزی روستایی، فرهنگ سازی و فعال شدن کارگروه ملی یکپارچه ساری در استانها و شهرستانها در جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی را موثر دانست.
وی تعداد بهره برداران بخش کشاورزی در سطح کشور را حدود 3 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: بیش از 17 میلیون نفر از جمعیت کشور از بخش کشاورزی ارتزاق می کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775031
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.