به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از مدرسه خیری آریو مصلی نژاد در شهرکرد افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز کشور 21 سال است که به رسالت مهم مدرسه سازی مشغول است و تاکنون بیش از 37 درصد مدارس کشور را احداث کرده است.
وی ادامه داد: پیش بینی این مجمع برای امسال اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار در امر مدرسه سازی در کشور است.
حافظی با اشاره به گسترش فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز در خارج از کشور تصریح کرد: در نظر داریم تا امسال در کشورهای کانادا و آلمان برای دانش آموزان ایرانی مدرسه احداث کنیم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه تعهد خیران مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری 500 میلیارد ریال بوده است، گفت: 97 درصد این تعهد تاکنون محقق شده است.
حافظی، کمک به ترویج علم و دانش را والاترین فضیلت ها دانست و افزود: افرادی مانند دکتر مصلی نژاد که از راه حلال کسب درآمد کرده و آن را در راه رضای خدا هزینه می کنند مقام والایی در نزد خداوند دارند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز از استانداردسازی 2 هزار و 227 کلاس درس در این استان در دولت یازدهم خبر داد.
به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه نمونه دولتی پسرانه خیرساز مصلی نژاد در شهرکرد افزود: طی دولت یازدهم 483 کلاس درس به مجموعه های آموزشی استان اضافه و زیربنای فضاهای آموزشی به 72 هزار و 700 مترمربع افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز همچنین از سال 92 تاکنون تعهد بیش از 500 میلیارد ریال بهره برداری فضای آموزشی در استان برعهده داشته که در این مدت 97 درصد آن محقق شده است.
امیری با قدردانی از خدمات مجمع خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: با وجود کمک های بسیار خوبی که از سوی این مجمع انجام شده اما این کمک ها کافی نیست و هنوز در بسیاری از روستاهای چهارمحال و بختیاری کلاس های درس در کانکس تشکیل می شود که می طلبد در این خصوص کمک های بیشتری صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور نیز که به قصد تجلیل از مقام عباس مصلی نژاد خیر مدرسه ساز در این همایش شرکت کرده بود، گفت: دکتر مصلی نژاد از مفاخر ارزشمند کشور است که تنها برای رضای خدا به انجام کار خیر پرداخته و در این مسیر بی نهایت عشق و صداقت دارد.
محمدحسین امید افزود: تجلیل از مقام خیران و افراد نیکوکار نوعی فرهنگ سازی در راستای ترویج کار خیر در کشور است و باید از چنین شخصیت ها الگوسازی و به همگان معرفی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه اظهار کرد: 120 طرح آموزشی خیر ساز در استان در حال انجام است که برخی از این طرح ها به مرحله بهره برداری رسیده است.
بهروز امیدی افزود: از سال 94 تاکنون 450 میلیارد ریال کمک های خیری در حوزه آموزش و پرورش نصیب استان شده که توانسته بخشی از کاستی های این حوزه را رفع کند.
به گزارش ایرنا، مدرسه خیر ساز و نمونه دولتی پسرانه آریو مصلی نژاد با 10 هزار مترمربع مساحت و زیربنای 3 هزار مترمربع در سه طبقه و 12 کلاس درس، نمازخانه، سایت کامپیوتری، آزمایشگاه و سالن اجتماعات در آیینی با حضور خیر نیکوکار عباس مصلی نژاد، محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان بهره برداری شد.
از سال 77 تاکنون 260 مدرسه خیرساز در چهارمحال و بختیاری احداث شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.